ذوب‌آهن پیروز پرونده شکایت از باشگاه روبین کازان و شکاری می‌شود؟

ذوب‌آهن پیروز پرونده شکایت از باشگاه روبین کازان و شکاری می‌شود؟

وبسایت رسمی فوتبالی- پرونده شکایت باشگاه ذوب آهن از رضا شکاری مهاجم سابق این تیم و باشگاه روبین کازان به مراحل نهایی رسیده است و رای آن به زودی به نفع باشگاه ایرانی صادر خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، دو سال پیش در همین روزها بود که رضا شکاری بازیکن جوان تیم ذوب آهن به تیم روستوف روسیه پیوست و همین اقدام او سرآغاز جنگ و چالشی طولانی و فرسایشی با باشگاه ذوب آهن شد.

شکاری ابتدا به روستوف با سرمربیگری قربان بردیف پیوست و چند ماه بعد با حضور بردیف در روبین کازان، راهی این تیم روسی شد.

سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب آهن از همان زمان اقداماتش را برای بازگرداندن شکاری آغاز کرد و بعد از ناامیدی در رایزنی با این بازیکن، از وی و باشگاه روبین کازان به خاطر «نخبه دزدی» شکایت کرد.

سعید آذری در شهریور ماه ۹۶ در مصاحبه‌ای گفته بود: «علاوه بر اینکه حرکت شکاری غیر قانونی است، او اقدام به عقد قرارداد پنج ساله با روبین کازان کرده است. البته به نظر من شکاری در این قضیه زیاد مقصر نیست. ما این پدیده را نه به خاطر رضا شکاری بلکه به خاطر بحث نخبه دزدی که در فوتبال ما صورت می‌گیرد و رویه غیر قانونی که اعمال می‌شود، دنبال خواهیم کرد

هرچند شکاری توانست مجوز بازی با تیم روسی را به هر شکل ممکن بگیرد ولی سعید آذری هم به فیفا شکایت کرد تا حق و حقوق باشگاه ذوب آهن را در این نقل و انتقال زنده کند.

شکاری مدعی بود بندی در قراردادش وجود دارد که با پرداخت ۱۰۰ هزار دلار می‌تواند راهی یک تیم خارجی شود. او بارها در مصاحبه‌هایش اعلام کرد ۱۰۰ هزار دلارِ ذوب آهن روی میز است و به نوعی دنبال پایان دادن به این چالش بود. اما آذری مبلغی به مراتب بیش از این را حق ذوب آهن می‌دانست و با استخدام یک وکیل ایتالیایی شکایت از روبین کازان و شکاری را پیگیری کرد تا نشان بدهد عزمش برای پیروزی در این پرونده جزم است.


حالا و با گذشت حدود دو سال از این اتفاقات پرونده شکایت از شکاری به فیفا مراحل نهایی خود را طی می‌کند و شواهد نشان دهنده پیروزی ذوب آهن در این مناقشه است. شنیده‌ها حاکی از این است که روبین کازان و شکاری به پرداخت مبلغ قابل توجهی به باشگاه ذوب آهن محکوم شده‌اند.


آذری پیش از این در پرونده‌های مشابه داخلی از جمله پرونده انتقال مرتضی تبریزی به استقلال نشان داد با هیچکس شوخی ندارد و تا پای گرفتن حکم جلب مدیران استقلال هم پیش رفت. این بار او و ذوب آهن برنده پرونده‌ای به مراتب مهمتری خواهند بود که در فیفا باز شد و علاوه بر مهاجم ایرانی، پای یک باشگاه روسی را هم وسط کشید.



9697