برای اولین بار در تاریخ: تکرار قهرمانی در 5 لیگ بزرگ اروپایی!

برای اولین بار در تاریخ: تکرار قهرمانی در 5 لیگ بزرگ اروپایی!

سایت رسمی فوتبالی- فصل 19-2018 در فوتبال اروپا برای همیشه در تاریخ ثبت خواهد شد. چرا که این فصل اولین باری بود که قهرمانان پنج لیگ بزرگ و معتبر اروپایی موفق شدند تا همگی از عناوین قهرمانی شان دفاع کرده و مجددا جام قهرمانی را به خانه ببرند.

به گزارش فوتبالی، این اتفاقی است که هرگز به صورت همزمان در رقابتهای لالیگا (اسپانیا)، بوندس لیگا(آلمان)، لیگ یک (فرانسه)، سری آ (ایتالیا) و لیگ برتر انگلیس رخ نداده بود که تیمها قهرمانی شان را برای دو فصل متوالی تکرار کنند.

روز شنبه و با قهرمانی بایرن مونیخ در رقابتهای این فصل بوندس لیگا، برای دومین فصل متوالی، این رکورد برای اولین بار درطول تاریخ ثبت شد. چرا که تا پیش از امروز تیمهای بارسلونا، پاری سن ژرمن، یوونتوس و منچسترسیتی قهرمانی شان را قطعی کرده بودند و برای ثبت این رکورد، همه منتظر قهرمانی بایرن مونیخ بودند.

لالیگا و قهرمانی بارسلونا

بارسلونا 4 هفته پیش قهرمانی اش در لالیگا را قطعی کرده بود.شاگردان والورده، سلطه مقتدری در لیگ اسپانیا دارند و با اقتدار توانستند جامی که فصل قبل مال خود کرده بودند را دوباره بالای سر ببرند.بارسلونا در پنج دوره اخیر لالیگا، 4 بار به قهرمانی رسیده و مجموعا 26 جام فتح کرده است.


تکرار قهرمانی یووه در سری آ ایتالیا

قهرمانی یوونتوس در رقابتهای این فصل سری آ، از بیستم آوریل قطعی شده بود. شاگردان الگری در هشت فصل اخیر سری آ همواره جام قهرمانی را مال خود کرده اند و از فصل 12-2011 به بعد، لیگ ایتالیا تنها نام یوونتوس را به عنوان قهرمان دیده. بدین ترتیب این تیم تورینی تعداد جامهای قهرمانی اش در سری آ را به عدد 35 رسانده


سیتی، قهرمان این فصل لیگ برتر انگلیس

منچسترسیتی برای قطعی کردن قهرمانی اش در لیگ برتر انگلیس مجبور شد که تا هفته پایانی رقابتها صبر کند.آنها باپیروزی در آخرین دیدارشان توانستند دست لیورپولی ها را از جام کوتاه کرده و برای ششمین بار در تاریخ باشگاه و برای دومین سال متوالی، قهرمان لیگ انگلیس شوند.


پاری سن ژرمن و قهرمانی دررقابتهای این فصل لیگ یک

پاری سن ژرمن هم این فصل برای دومین فصل متوالی قهرمان رقابتهای لیگ فرانسه شد.شاگردان توماس توخل با فاصله فراوانی که با لیل رده دوم ایجادکرده بودند، قهرمانی زودهنگامشان را درتاریخ بیست و یکم آوریل قطعی کردند. لیل نایب قهرمان شد و تیم پاریسی تعداد قهرمانی هایش درلیگ یک را به عدد 8 رساند.

جام قهرمانی بوندس لیگا به بایرن مونیخ رسید 

شنبه شب بایرن مونیخ قهرمانی اش در رقابتهای این فصل بوندس لیگا را قطعی کرد و برای هفتمین سال متوالی فاتح لیگ آلمان شد. این بیست و هشتمین قهرمانی بایرن درتاریخ بوندس لیگاست. شاگردان کواچ دربازی امشب 1-5 اینتراخت فرانکفورت را درهفته آخر رقابتهای بوندس لیگا شکست دادند و قهرمانی فصل قبلشان را تکرار کردند.

6363