پپ غیرممکن را ممکن کرد؛ اولین سه گانه تاریخ فوتبال انگلیس

پپ غیرممکن را ممکن کرد؛ اولین سه گانه تاریخ فوتبال انگلیس

سایت رسمی فوتبالی- منچسترسیتی موفق شد تا در فینال جام حذفی انگلیس با نتیجه 0-6 از سد واتفورد عبور کند و پیش از این هم در لیگ برتر انگلیس و در جام اتحادیه نیز به قهرمانی رسیده بود و بدین ترتیب پپ و شاگردانش فصل رابا فتح سه جام به پایان بردند.

به گزارش فوتبالی، بدین ترتیب منچسترسیتی نخستین تیم تارخ فوتبال انگلیس است که در یک فصل در 50 بازی درتمامی تورنمنتها به پیروزی رسیده و این 6 برد بیشتر بردهایشان در فصل 18-2017 است.

سرالکس فرگوسن سرمربی ای بود که امیدهای فراوانی به کسب سه گانه داشت و حتی تیم رویایی منچستریونایتد هم موفق به انجام این کار نشده بود.بعد از خداحافظی سرالکس فرگوسن از دنیای مربیگری، گواردیولا عزمش را جزم کرده که رکوردهای قابل توجهی به نام خودش ثبت کند و حالا دراین مسیر موفق شده است.

یونایتد در فصل 2009 تا یک قدمی قهرمانی سه گانه پیش رفت ولی باخت به اورتون در نیمه نهایی جام حذفی، آن هم در شرایطی که دیمیتار برباتوف و ریو فردیناند ضربات پنالتی شان را از دست دادند، مانع از این اتفاق شد.شیاطین سرخ در سال 1994 به فتح سه گانه نزدیک تر هم شدند ولی باخت 1-3 در فینال لیگ کاپ مقابل استون ویلا، بار دیگر دست آنها را از این افتخار تاریخی کوتاه کرد.


ناکامی در لیگ قهرمانان و قهرمانی در لیگ برتر

حالا عدم موفقیت با سیتی درلیگ قهرمانان اروپا بزرگترین حسرت پپ گواردیولاست. او اخیرا در صحبتهایی اعلام کرده که به قهرمانی اعتیاد دارد و شنبه شب توانست جام دیگری به ویترین افتخاراتش اضافه کند.

البته تیم گواردیولا دراین فصل کار ساده ای نداشت و به ویژه در لیگ برتر انگلیس، لیورپول شانه به شانه سیتی برای قهرمانی می کوشید و تا هفته آخر هم منتظر لغزش سیتی بود تا بتواند از تیم پپ پیشی بگیرد.

جام اتحادیه و لطف کپا به پپ و شاگردانش

در فینال جام اتحادیه هم شاید یک اتفاق عجیب و نادر به قهرمان شدن سیتی کمک کرد؛ هنگامی که کپا آریزابالاگا دروازه بان چلسی از دستور سرمربی تیمش سرپیچی کرد و حاضر نشد که در اواخر 120 دقیقه بازی، زمین را ترک کند و جنجالی به راه انداخت که تمرکز ساری و شاگردانش را برهم زد. و درنهایت شاگردان گواردیولا در ضربات پنالتی موفق شدند تا جام را مال خود کنند. 


جام حذفی انگلیس ، جامی که سه گانه را تکمیل کرد

سیتی درنیمه نهایی جام حذفی مقابل برایتون قرار گرفت و عملکرد نسبتا قابل قبولی داشت. اما آنها در بازی فینال طوفانی ظاهر شدند و با برد پرگل مقابل واتفورد نشان دادند که با وجود خستگی های فصلی طولانی، همچنان عطش زیادی برای موفقیت دارند.

6363