یوفا پرونده محرومیت سیتی را به کمیته کنترل مالی سپرد

یوفا پرونده محرومیت سیتی را به کمیته کنترل مالی سپرد

سایت رسمی فوتبالی- از حدود شش ماه پیش مسئولان یوفا پرونده ای را برای باشگاه منچسترسیتی در خصوص احتمال زیرپا گذاشتن قوانین فیرپلی مالی گشوده بودند و این احتمال وجود دارد که منچسترسیتی به خاطر همین پرونده از حضور در یک فصل از رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا ( یا درفصل پیش رو و یا در فصل 1-2020) محروم شود.

به گزارش فوتبالی، این پرونده هنوز درحال پیگیری است و طبق گزارش منتشره در رسانه های ورزشی، مقامات یوفا بررسی بیشتر را به کمیته کنترل مالی باشگاه ها سپرده اند. روزنامه نیویورک تایمز روز دوشنبه در گزارشی به این نکته اشاره کرد که دو هفته پیش جلسه ای درمقر یوفا در سوئیس تشکیل شد و همه شواهد و قراین از محرومیت یک فصلی منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا خبر می داد.

درماه مارس و درپی دریافت چندین شکایت و همچنین گزارشهای منتشره در فوتبال لیکس، کمیته کنترل مالی یوفا تحقیقات درمورد این پرونده را آغاز کرد. در این شکایتها اعلام شده بود که باشگاه منچسترسیتی از دولت امارات عربی متحده و در قالب قراردادهای اسپانسری مبالغ هنگفتی دریافت کرده که این خلاف قوانین فیرپلی مالی است که یوفا  درسال 2011 اعمال کرده بود.


دراین میان سران باشگاه منچسترسیتی چنین اتهامی را رد کرده اند و اعلام کرده اند که آماده اند تا اطلاعات کافی و لازم را به مقامات ارائه دهند. دو روز پیش این باشگاه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد:« منچسترسیتی با نیتی مثبت درحال همکاری با بازرسان است. این باشگاه درعین حفظ استقلالش، به کمیته کنترل مالی یوفا نیز متعهد است و قوانین یوفا را کاملا رعایت می کند.»

بعد از انتشار این گزارشها مقامات باشگاه سیتی بار دیگر برروی بیگناهی شان پافشاری داشتند:« اتهام فساد مالی، کاملا غلط است .»

6363