ویلموتس و لینکس مدیون جان فرانسوا دسارت

ویلموتس و لینکس مدیون جان فرانسوا دسارت

وب سایت رسمی فوتبالی- ویلموتس و لینکس با یک بهانه مشابه، یعنی ساختن نسل طلایی بلژیک به ایران آمدند، اما باید بدانید این ستاره‌های فوتبال را برای اولین بار، مربی دیگری کنار هم جمع کرد. 

به گزارش فوتبالی، رئیس فدراسیون فوتبال چند روز قبل اعلام کرد مربی بزرگ‌تر از کی‌روش را به ایران می‌آورد و بعد از چند روز نام ویلموتس مطرح شد! در حالی که ویلموتس اصلاً قهرمانی در کارنامه ندارد و تنها در جام جهانی ۲۰۱۴ و یورو ۲۰۱۶ روی نیمکت مربیگری بلژیک نشست. مدیران فدراسیون فوتبال معتقدند ویلموتس سازنده نسل طلایی بلژیک است و او با جوان‌گرایی این ستاره‌ها را مطرح کرد. فدراسیون در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که در نیم‌فصل لیگ برتر، جرج لیکنس مربی سابق بلژیک (که ویلموتس دستیارش بود) هم به همین بهانه وارد فوتبال ایران شد. اگر ساختن یک تیم و ایجاد یک نسل طلایی در فوتبال جهان افتخار به حساب آید، باید بگوییم کی‌روش سرمربی بهترین تیم پرتغال بود که سال‌ها قبل با آن‌ها در جام جهانی جوانان به قهرمانی رسید. بازیکنانی مثل کاروالیو، دکو و... نسلی بودند که کی‌روش به فوتبال پرتغال هدیه کرد و با همین بازیکنان، پورتو قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و پرتغال هم یک نایب‌قهرمانی اروپا و چهارمی جهان به دست آورد. ویلموتس با هیچ متر و معیاری از کی‌روش بهتر نیست و حتی در نسل طلایی ساختن هم در قد و قواره مرد پرتغالی ظاهر نشده است.
ویلموتس و لینکس با یک بهانه مشابه، یعنی ساختن نسل طلایی بلژیک به ایران آمدند، اما باید بدانید این ستاره‌های فوتبال را برای اولین بار، جان فرانسوا دسارت به تیم ملی زیر ۲۱ سال بلژیک برد و آن‌ها را کنار هم جمع کرد. استعداد‌های فوتبال بلژیک از دوران کودکی نظر کارشناسان را به خود جلب کرده بودند. دسارت که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۱ سرمربی تیم زیر ۲۱ سال بلژیک بود، در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ از سیمون مینیوله، کریستین بنتکه، کوین دبروین، ادن آزار، توبی الدرویلد، روملو لوکاکو، راجا ناینگولان، اکسل ویتسل و... در ترکیب تیمش بهره برد و این جوانان را به فوتبال جهان معرفی کرد. جان فرانسوا دسارت بعد از تحویل نسل طلایی بلژیک به اندرلخت رفت و از ۲۰۱۱ تا به حال مدیر فنی این تیم است. 

4344