با دریافت جایزه سنت جوردی، لبخند به لبان مسی برگشت

با دریافت جایزه سنت جوردی، لبخند به لبان مسی برگشت

سایت رسمی فوتبالی- لیونل مسی ستاره آرژانتینی بارسلونا یکی از 28 شخصیت مطرح و 15 بنیادی بود که در مراسم لا کرئو د سنت جوردی، جایزه ای دریافت کرد. او همراه با مدیران ارشد باشگاه بارسلونا برای دریافت این جایزه در سالن CCIB حضور یافت. در جریان این مراسم، نوریا پیکاس، بهترین ورزشکار کاتالان شناخته شد و او از طرف تمام برندگان این جشن، سخنرانی کوتاهی کرد.

جوایز لا کرئو د سنت جوردی در سال 1981 برای اولین بار اهدا شد و یکی از ارزشمندترین جوایزی است که شهرداری کاتالونیا اهدا می کند.

جوزپا ماریا بارتومئو، رئیس باشگاه بارسلونا و دو نایب رئیس باشگاه کاتالان مسی را دراین مراسم همراهی کردند. این مدیران باشگاه بارسلونا بودند که نام مسی را برای دریافت این جایزه اعلام کردند و دلیلش هم شخصیت ونقش پررنگی که مسی در جامعه کاتالونیا ایفا کرده ، بود.

شهرداری کاتالونیا با اشاره به موفقیتهای ورزشی و البته کمکهای خیریه مسی از طریق بنیاد خیره اش به بیمارستان سنت خوان د دئو از این بازیکن آرژانتینی قدردانی کرد. مجری برنامه در معرفی مسی گفت:« مسی بهترین بازیکن تمام تاریخ، ویژگی های اجتماعی برجسته ای از جمله فروتنی، صداقت، انسان دوستی، تعهد به تیم و احترام را داراست.»

لیونل مسی دومین فوتبالیستی است که موفق به فتح این جایزه شده و نفر قبلی یوهان کرویف بود که درسال 2006 این جایزه ارزشمند را دریافت کرده بود.

6363