رونالدو: قبل از فینال جام جهانی 2002، نمی خواستم بخوابم

رونالدو: قبل از فینال جام جهانی 2002، نمی خواستم بخوابم

سایت رسمی فوتبالی- رونالدو لوئیز نازاریو، اسطوره فوتبال برزیل در گفتگو با فایننشال تایمز به مرور کارنامه فوتبالی اش پرداخته و در بخشی از این صحبتها به یاد اتفاقات تلخ شب قبل از برگزاری فینال سال 1998 افتاده و دراین باره صحبت کرده. بعد از آن هم به سراغ فینال جام جهانی 2002 رفت واز نگرانی هایش قبل از انجام آن فینال گفته. این گزیده ای از صحبتهای رونالدوی برزیلی است:

*فینال جام جهانی 2002: بازی فینال در یوکوهاما برگزار می شد؛ بازی ساعت 8 شب شروع می شد؛ دقیقا همان ساعتی که فینال جام جهانی 1998 درپاریس برگزار شد. بعد از صرف ناهار بازیکنان همه رفتند تا چرت بزنند ولی من با خودم فکر کردم:" من نمی خواهم بخوابم". دنبال کسی می گشتم تا با او حرف بزنم و دیدا را دیدم که خیلی خوابش می آمد. به او گفتم:" تو نخواب؛ پیش من بنشین" آن روز نخوابیدم و می ترسیدم که اتفاقات تلخی که قبل از فینال جام جهانی 1998 رخ داده بود تکرار شود. دیدا تمام مدت کنارم نشست

*فینال جام جهانی 1998: آن بازی بهترین بازی عمر فوتبالی ام نبود ولی من با تمام توان جنگیدم. دویدم و آماده بازی کردن بودم. درروزهای قبل از فینال، حال بعضی ها حسابی دگرگون می شود وبرای برخی های دیگر اینطور نیست. توضیح دادنش سخت است. بازی برای تیم ملی درتورنمنتهای بزرگ اصلا آسان نیست. بهترین بازیکنان دنیا دراین تورنمنتها حضور دارند وبه همین خاطر هم می گویم که قهرمانی در جام جهانی ساده نیست؛ به ویژه وقتی قرار باشد که در پاریس مقابل فراسنه به میدان بروی. تمام استادیوم آبی بود

*سوالات در پارلمان برزیل درمورد تاکتیکهای بازی: آنها می پرسیدند که چه کسی باید زیدان را در آن ضربه کرنر مهار می کرد؛ جو عجیب و غریبی درآن جلسه پارلمان حکمفرما بود.

*ریاست باشگاه وایادولید: فکر می کنم که من در میان تمام روسای باشگاه ها یک ویژگی دارم که بقیه از آن بی بهره اند؛ من خودم فوتبال بازی کرده ام و می دانم که بازیکنان چطور فکر می کنند و چه خواسته ها و نیازهایی دارند.

6363