پیوس: کسانی که می گویند داوری ها به نفع ما بوده از فوتبال چیزی نمی فهمند!

پیوس: کسانی که می گویند داوری ها به نفع ما بوده از فوتبال چیزی نمی فهمند!

وب سایت رسمی فوتبالی- فرشاد پیوس به هجمه ها علیه پرسپولیس واکنش نشان داد و درباره آخرین وضعیت این تیم و همچنین سرمربی جدید تیم ملی صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از روزنامه گل، مهاجم ملی پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد، که این تیم در جم از سد پارس جنوبی می گذرد و نمی گذارد سرنوشت قهرمانی به قضا و قدر کشیده شود. فرشاد پیوس می گوید پرسپولیس باید دو هفته پیش قهرمان می شد اما خستگی بیش از اندازه و بازیهای فشرده در آسیا و لیگ برتر باعث شد، که با چند تساوی پی در پی سرنوشت قهرمانی به روز آخر کشیده شود. پیوس در مورد انتخاب شدن سرمربی بلژیکی جدید تیم ملی می گوید این مربی کارنامه متوسطی دارد و می تواند برای تیم ملی موثر باشد ولی ای کاش مربی بزرگتر و سرشناس تری را برای تیم ملی انتخاب می کردند.

‌سرنوشت ‌قهرمانی ‌به ‌هفته ‌آخر ‌کشیده ‌شد،‌ نظر ‌شما ‌چیست؟

پرسپولیس باید دو هفته قبل قهرمان می شد، اما متاسفانه خستگی بیش از اندازه که ناشی از بازی های فشرده لیگ و حضور درآسیا بود، این اجازه را نداد که پرسپولیس قبل از پایان لیگ قهرمان شود. حالا کار در جم سخت است. پارس جنوبی تیم خوبی است و به هیچ وجه نباید این تیم را دست کم بگیرند. این آخرین شانس است و باید به خوبی از آن استفاده کنند.

اما ‌پرسپولیس ‌با ‌یک ‌تساوی ‌هم ‌قهرمان ‌می‌شود؟
اگر پرسپولیس برای تساوی به زمین بیاید به مشکل می خورد. بنابراین باید برای برد به زمین بیایند تا اگر کار گره خورد حداقل به تساوی قناعت کنند. پرسپولیس تیم بزرگی است و باید با اقتدار بازی کند تا مقتدرانه قهرمان شود.

این ‌روزها ‌صحبت ‌از ‌این ‌است، که ‌مهدی تارتار ‌چون‌ پرسپولیسی ‌بوده ‌مقابل ‌پرسپولیس ‌با ‌قدرت ‌بازی ‌نمی‌کند ‌و‌ همین ‌باعث ‌هجمه ‌علیه ‌مربی ‌پارس ‌جنوبی ‌شده ‌و ‌از ‌سوی  دیگر‌ به ‌همین ‌جهت ‌می‌خواهند ‌قهرمانی ‌پرسپولیس ‌را ‌زیر ‌سوال‌ ببرند؟

این حرفها ساخته پرداخته ذهن های مریض است. مهدی تارتار را می شناسم. او هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ اخلاقی مورد تایید همه فوتبالی ها است . مطمئن باشید او شرف و آبروی کاری اش را بعد از این همه مدت که در فوتبال است زیر سوال نمی برد. تارتار بازهم می خواهد در این فوتبال کار کند بنابراین مطمن هستم با تمام قدرت مقابل پرسپولیس بازی خواهد کرد. از سوی دیگر پرسپولیس هم تیمی نیست که دست به این کارها بزند. پرسپولیس اینقدر قدرت دارد که کار را در زمین تمام کند و احتیاجی به این کارها ندارد . من در مکتب پرسپولیس بزرگ شدم و این حرف ها و این وصله ها به پرسپولیس نمی چسبد.

‌خیلی‌ها ‌می‌گویند ‌داوریها ‌به ‌سود ‌پرسپولیس ‌بوده؟

این هم حرف هم اشتباه است. متاسفانه کسانی که این حرف را می زنند از فوتبال چیزی نمی فهمند. مگر می شود داوری به نفع فقط یک تیم خاص باشد. اگر این طوری بود که 3 هفته قبل قهرمان می شد. اشتباهات در داوری اجتناب ناپذیر است و در طی این سالها حتی در سطح اروپا و آسیا شاهد اشتباهات داوری بوده ایم و بازهم خواهیم بود. من نمی خواهم از تیم خاصی اسم ببرم اما خیلی از تیم ها آنقدر که از داوری سود بردند از اشتباهات ضرر نکرده اند. متاسفانه مدیران و مربیان تیم هایی که این مساله را مطرح می کنند در بعد فنی کم آورده اند و متوسل به حرف های بیهوده می شوند که تماشاگرانشان را راضی نگه دارند و نیز بگویند در نتیجه نگرفتن تیم مقصر نیستند.

پس ‌با ‌این ‌اوصاف ‌پرسپولیس ‌قهرمان ‌می ‌شود؟
من به شما قول می دهم پرسپولیس اگر حریف را دست کم نگیرد مطمن باشید با قدرت در جم این تیم را شکست می دهد و قهرمان می شود.

علیپور ‌در ‌کورس ‌آقای ‌گلی ‌یک ‌گل ‌از‌ رقیبش ‌عقب ‌است ‌آیا ‌می‌تواند ‌آقای ‌گل‌ شود؟
علیپور هم مثل پرسپولیس در این چند دیدارخسته نشان داد و آن کارایی لازم را نداشت. البته به غیر از خستگی علیپور در این چند دیدار در نوک خط حمله تنها نبود و کسی نبود که به او کمک کند برای همین کارایی لازم را نداشت. امیدوارم که دربازی با پارس جنوبی بتواند با زدن 2 گل و یا حتی بیشتر بتواند آقای گل شود چون در بازی استقلال خوزستان و سپاهان شانس گلزنی استنلی کی روش زیاد است و با توجه به این که یک گل از علیپور جلو است کار راحت تری دارد مگر این که روزش نباشد و گل نزند و علیپور هم بتواند گلزنی کند.

‌نبود ‌بودیمیر ‌چقدر در گل ‌نزدن ‌پرسپولیس ‌موثر ‌بود؟
بودیمیر آنطور که باید و شاید نتوانست در پرسپولیس بدرخشد. او مهاجمی نبود که ما انتظار داشتیم. البته او در پاس دادن موفق بود و زوج خوبی با علیپور ساخته بود ولی وظیقه اصلی اش گلزنی بود که موفق نشان نداد. امیدوارم در بازی آخر بتواند مثمر ثمر باشد.

قرار ‌است ‌مارک ‌ویلموتس ‌بلژیکی ‌سرمربی ‌تیم‌ملی ‌شود فکر ‌می‌کنید ‌این ‌مربی ‌به ‌درد ‌تیم‌ملی ‌بخورد؟
من فکر می کنم انتخاب این مربی بستگی به پرونده و رزومه اش در سال های گذشته دارد. مدتی است که فوتبالیست ها و مربیان بلژیکی پیشرفت قابل توجهی داشته اند. همین طور در رقابت های جام جهانی توانسته اند عملکرد خوبی از خودشان بر جای بگذارند. من فکر می کنم با توجه به زیر ساخت های فوتبال ما و همین طور پیشرفت ها و مزیت های فوتبال بلژیک این مربی بتواند تأثیر رو به جلویی برای فوتبال ایران داشته باشد.

اما ‌به ‌اندازه ‌کی‌روش ‌معروف ‌و ‌بزرگ ‌نیست؟‌

من عقیده دارم در حال حاضر هم نباید به دنبال آدم های معروف و مشهور باشیم چون این مربیان به نوعی برند هستند و می توانند هزینه های سنگینی بر جای بگذارند. ما باید به دنبال مناسب ترین گزینه هدایت تیم ملی فوتبال ایران باشیم.

او ‌قرار‌ است ‌دستیارانش ‌را ‌از ‌بلژیک ‌بیاورد ‌فکر ‌نمی‌کنید ‌باید‌ دستیار ‌ایرانی ‌کنارش ‌قرار ‌بگیرد؟
بالاخره مربی حق انتخاب داد و او باید دستیاران مدنظر خودش را همراه خود بیاورد اما بندی که در قرارداد این مربیان باید لحاظ شود این است که در کادر این مربی، مربیان داخلی کشور ما نیز حضور داشته باشند تا بتوانند از تجربیات آن ها استفاده کرده و برای فوتبال ایران مفید باشند.

گویا ‌قرادادش ‌سالی ‌یک ‌و نیم ‌میلیون ‌دلار در سال ‌است ‌فکر‌ نمی‌کنید ‌گران ‌است؟

هیچ مربی مجانی کار نمی کند و نیز هر مربی قیمت خودش را دارد از سوی دیگر شرایط اقتصادی ما در وضعیت خاصی به سر می برد و اگر بخواهیم مربی ارزان قیمت به فوتبال بیاوریم باید به همان اندازه هم از آن ها بهره ببریم.

مربی ‌ایرانی ‌در ‌این ‌مقطع ‌می‌توانست ‌کارایی ‌داشته ‌باشد؟
من برای مربی های ایرانی احترام خاصی قائل هستم ولی با توجه به حضور چند ساله کی روش و نیز چون می خواهیم رو به جلو حرکت کنیم نظر من برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران گزینه خارجی است چون گزینه داخلی کمکی به فوتبال ایران نخواهد کرد، از سوی دیگر فشار علیه مربی ایرانی در صورت نتیجه نگرفتن زیاد خواهد بود و نمی گذارند تا او کار خودش را انجام دهد.

‌با ‌این ‌اوصاف ‌معتقدید ‌می‌تواند ‌به ‌ما ‌کمک ‌کند؟‌
ببینید اگر امکان داشت برای یک تورنمنت او را امتحان می کردند و بعد قراداد نهایی را می بستند بهتر بود ولی در مجموع فکر می کنم بتواند به فوتبال ما کمک کند.

4344