بارسا در یک قدمی توافق نهایی با دلیخت و آژاکس

بارسا در یک قدمی توافق نهایی با دلیخت و آژاکس

سایت رسمی فوتبالی- این روزها صحبتهای زیادی درمورد آینده متیاس دلیخت به گوش می رسد و گمانه زنی ها درمورد آینده او پایانی ندارد. البته تمام شواهد و قراین حکایت از آن دارد که کاپیتان فعلی آژاکس را فصل آینده با پیراهن بارسلونا خواهیم دید.

به گزارش فوتبالی، گویا کاپیتان آژاکس تصمیم گرفته تا گام در مسیر دوست و هم تیمی اش، فرانکی دی یونگ بگذارد و با بارسلونا قرارداد ببندد. در این راستا مدیران باشگاه کاتالان گامهای بزرگی در روزهای اخیر برداشته اند و توافقات نهایی با باشگاه آژاکس آمستردام و خود دلیخت حاصل شده است.

ساده ترین بخش قضیه، توافق با سران باشگاه آژاکس بود؛ آنها قیمت 70 میلیون یورویی برای کاپیتان جوانشان مشخص کرده بودند و این قیمت از سوی باشگاه بارسلونا به راحتی پذیرفته شد. چرا که آنها درک می کنند که رقبای متعددی برای خرید دلیخت آستین بالا زده اند. همه تیمهای بزرگ خواهان جذب دلیخت هستند واقدام سریع و موثر در روند مذاکرات برای مال خود کردن این ستاره جوان، واقعا حیاتی بود.

اما توافق با خود دلیخت کار خیلی ساده ای نبود و دلیل آن هم توقعات و خواسته های این بازیکن جوان بود. اما از آنجا که مدیران بارسلونا از اهمیت جذب دلیخت مطلع هستند، دستمزد درخواستی این بازیکن هم مشکلی جدی نبود و سختی ماجرا، کمیسیونی بود که مینو رایولا، مدیربرنامه های دلیخت درخواست داشت. تا پیش از این تجربیات همکاری بارسایی ها با رایولا چندان مطلوب نبوده و به همین خاطر آنها نگران بودند که رایولا در این میانه مشکل ساز شود.


اما در هفته های اخیر جلساتی برگزار شد که درآن نتایج مطلوبی به دست آمد ودرنهایت توافقات خوبی برسر انتقال دلیخت به بارسا حاصل شد.

آنچه مسلم است این است که بارسایی ها سیاست خرید بازیکنان را مثل سالهای اخیر دنبال می کنند و معتقدند که تا پیش از شروع تابستان، باید برای خرید بازیکنان دست به کار شوند. آنها می دانند که نمی توان در تمامی بازارها، برای جذب بازیکن، با رقبا سرشاخ شد ؛ چرا که در آن زمان قیمت بازیکن مدنظر حسابی بالا می رود و رقابت برای جذبشان حسابی سخت می شود و اقدام در زمان مناسب و درکمال آرامش و زودتر از سایرین، بهترین اقدامی است که مدیران بارسا درسالهای اخیر انجام داده اند.

6363