کلوپ: لیورپول بهتر از این نمی‌توانست نتیجه بگیرد

کلوپ: لیورپول بهتر از این نمی‌توانست نتیجه بگیرد

سایت رسمی فوتبالی – یورگن کلوپ بر این باور است که لیورپول دیگر بیش از این نمی‌توانست برای قهرمانی در لیگ برتر تلاش کند.

لیورپول در روز آخر فصل با دو گل سادیو مانه توانست ولوز را ببرد، اما منچسترسیتی هم در خانه برایتون با نتیجه چهار بر یک پیروز شد. لیورپول به این ترتیب با 97 امتیاز پس از منچسترسیتی که 98 امتیاز دارد در رده دوم قرار گرفت.

لیورپول از نظر تعداد امتیازات در یک فصل در رده سوم برترین‌های تاریخ لیگ برتر قرار گرفت. حالا برخی به این اشاره دارند که شکست دو بر یک لیورپول مقابل سیتی در ژانویه تاثیر خود را گذاشت و باعث قهرمانی سیتی شد.

کلوپ می‌گوید: «مردم ممکن است بگویند که ما می‌توانستیم این کار یا آن کار را انجام بدهیم، اما من فکر نمی‌کنم می‌توانستیم از این بهتر کار کنیم. سیتی در برخی لحظات خوش‌شانس بود و ما هم در برخی لحظات خوش‌شانس بودیم. بحث بر سر این است که در نبرد قهرمانی بمانید و باور داشته باشید، و این کاری بود که ما کردیم. 

زمانی که رقیب شما سیتی است، کار دشوار است. آنها نمی‌توانستند از شر ما خلاص شوند و ما هم نمی‌توانستیم از شر آنها خلاص شویم.»

لیورپول فصل پیش با 75 امتیاز چهارم شد، و در این فصل 22 امتیاز بیشتر از فصل قبل کسب کرد. کلوپ می‌گوید: «تیم نسبت به سال گذشته گام‌های بزرگ بسیاری برداشته است. بازیکنان تیم همان بازیکنان فصل پیش بودند، به جز آلیسون. او تاثیر بسیاری گذاشت اما سایر بازیکنان همان‌هایی بودند که فصل پیش هم حضور داشتند. این فصل خیلی خاصی بود و از فصلی که تیم من (بروسیا دورتموند) در آلمان قهرمان شد هم برای من بهتر بود. اما نمی‌توانیم این را نادیده بگیریم که یک تیم بهتر از ما کار کرد.

روشن است که ما باید سخت تلاش می‌کردیم. سیتی هم همین‌طور. هدف ما در طول هفته این بود که به 97 امتیاز برسیم و این دستاوردی خاص است. ما می‌خواستیم تاریخ خود را بنویسیم و این کار را هم کردیم. امروز حس خوبی نداشت اما ما زمان زیادی داریم تا برای بازی مهم سه هفته آینده (مقابل تاتنهام در فینال لیگ قهرمانان) آماده شویم.»

8444