سوژه روز: این اروپایی‎های بیکار!

سوژه روز: این اروپایی‎های بیکار!

وبسایت رسمی فوتبالی - روزنامه هفت صبح در گزارشی درباره مربیانی که می توانند هدایت تیم ملی را به عهده بگیرند گمانه زنی کرده است:

1- سرمربی تیم ملی باز هم معرفی نشد. سه شنبه هفته گذشته بود که مهدی تاج در مصاحبه ای مدعی شد سرمربی تیم ملی تا سه روز آینده – یعنی روز جمعه – معرفی خواهد شد اما تا دیروز عصر و 24 ساعت بعد از پایان زمان وعده داده شده توسط تاج هنوز خبری از سرمربی تیم ملی نبود

2- هدف این گزارش البته نقد تاج نیست بلکه می خواهیم با اشاره به کدهایی که یکی از مسئولان فدراسیون داده، ببینیم کدام مربی گزینه مورد نظر تاج و همکارانش بوده. محمود اسلامیان عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، هفته گذشته در مصاحبه اش با خبرگزاری فارس به نکته مهمی اشاره کرده بود:"  ما با دو مربی اروپایی به توافق رسیده‌ایم که البته مربیان خوبی هستند و نتایج خوبی هم گرفتند. رزومه این مربیان برای ما بسیار مهم بود اما آنها فعلا در جایی مشغول به کار نیستند و بزودی یکی از آنها را به عنوان گزینه نهایی انتخاب می‌کنیم."

3- بیایید فرض کنیم حرفهای اسلامیان درست است و او نخواسته با این صحبتها رسانه ها را بپیچاند! در چنین شرایطی ارو رنار فرانسوی سرمربی فعلی تیم ملی مراکش و یکی از گزینه های فدراسیون، طبیعتا جایی روی نیمکت تیم ملی نخواهد داشت چرا که او علیرغم اختلافی که با مسئولان فدراسیون فوتبال مراکش دارد، هنوز از سرمربیگری این تیم استعفا نداده است.

4- در بین مربیان اروپایی که فعلا تیمی ندارند، دو نام پیش از این در رسانه های ایران مطرح شده. مارک ویلموتس بلژیکی و دیک ادووکات هلندی که کارنامه ادووکات پربارتر و مفصل تر از ویلموتس است منتهی هر دو مربی به فدراسیون فوتبال اسکاتلند وصل شده اند و اینکه امکان حضور آنها در تیم ملی این کشور وجود دارد. موضوعی که رسانه های اسکاتلندی هم به آن اشاره کرده اند.

5- به جز این دو نفر، یک مربی اروپایی سرشناس دیگر هم وجود دارد که در حال حاضر بیکار است. او اسلاون بیلیچ هموطن برانکوست که در آخرین تجربه سرمربیگری اش در الاتحاد عربستان نتایج خوبی نگرفته و فقط 5 ماه با این تیم همکاری کرد و به خاطر آنکه از 15 بازی، تنها در سه بازی برنده شده بود، عربستانی ها او را اخراج کردند. او در حال حاضر مورد توجه دو باشگاه سلتیک اسکاتلند و نیوکاسل انگلیس قرار گرفته و اروپایی ها هنوز به سرمربی سابق وستهام اعتقاد دارند.

6- آخرین گزینه ای که شاید مورد توجه فدراسیون فوتبال قرار گرفته باشد، مایکل( یا با تلفظ دیگر میشل) لادروپ است. این مربی 54 ساله که در دوران بازیگری در تیمهای بزرگی مثل بارسلونا و یوونتوس و رئال مادرید توپ زده، با فضای فوتبال آسیا و خاورمیانه آشناست چرا که در لیگ قطر مربیگری کرده و هدایت تیمهای لخویا و الریان را به عهده داشته. او یکی از گزینه های سرمربیگری نیوکاسل هم محسوب می شود.

5- در شرایطی که فدراسیون فوتبال هیچ کد خاصی درباره مربیان مورد نظرش نداده و نمی خواهد با انتشار اطلاعاتی از آنها باعث بالا رفتن قیمتشان شود، رسانه ها چاره ای جز گمانه زنی درباره سرمربی بعدی تیم ملی ندارند و به همین دلیل است که هر روز نام جدیدی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی منتشر می شود.


1984