فن دایک بهترین بازیکن فصل لیگ برتر انگلیس شد

فن دایک بهترین بازیکن فصل لیگ برتر انگلیس شد

سایت رسمی فوتبالی - ویرجیل فن دایک، مدافع لیورپول، پس از پشت سر گذاشتن یک فصل به یاد ماندنی با این تیم به عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ برتر انگلیس انتخاب شد. 

به گزارش فوتبالی، فن دایک در ژانویه 2018 و با قراردادیبه ارزش 75 میلیون پوند از ساوتهمپتون به لیورپول پیوست و انقلابی در خط دفاع این تیم ایجاد کرد تا پس از 29 سال امیدوار به کسب قهرمانی در لیگ برتر باشد. این بازیکن 29 ساله رقبایی چون رحیم استرلینگ، ادن هازارد و هم تیمی های خود مانند محمد صلاح و سادیو مانه را شکست داد و موفق شد با بیشتری رای به این افتخار دست پیدا کند. فن دایک به دومین بازیکن متوالی لیورپول تبدیل شد که برنده این جایزه شده است چرا که سال گذشته نیز محمد صلاح با درخشش خود در این رقابت پیروز شده بود. پیش از این نیز لوییس سوارز و مایکل اوون در دوران حضور خود در آنفیلد برنده این جایزه شده بودند. 

فن دایک در تمامی 37 بازی لیورپول در این فصل لیگ برتر حاضر بوده و به آنها کمک کرده که 20 کلین شیت را به ثبت برسانند و 4 بار نیز برای این تیم گلزنی کرده است. این عملکرد به لیورپول کمک شایانی کرد که فشار بسیاری بر مدافع عنوان قهرمانی بگذارد و تا روز آخر آنها را برای کسب این عنوان دنبال کند. 

1070