اختلافات سیاسی، مانع از حضور مخیتاریان در فینال لیگ اروپا می شود؟

اختلافات سیاسی، مانع از حضور مخیتاریان در فینال لیگ اروپا می شود؟

سایت رسمی فوتبالی – با مشخص شدن دو فینالیست رقابتهای این فصل لیگ اروپا، انتشار اخبار حاشیه ای درباره این فینال تماشایی آغاز شده است. 

به گزارش فوتبالی، فینال این دوره لیگ اروپا در روز 29 ماه می میان دو تیم آرسنال و چلسی در ورزشگاه شهر باکو برگزار خواهد شد و مسائل سیاسی ممکن است براین فینال تماشایی سایه بیفکند.

ماجرا، به مشکل و تنش های سیاسی میان دو کشور آذربایجان و ارمنستان برمی گردد و همین اختلافات ممکن است مانع از حضور هنریک مخیتاریان دراین فینال تماشایی شود.

پیش ازاین ، او یک بار بازی آرسنال مقابل قره باغ را به همین دلیل از دست داد و درسال 2015 و زمانی که او هنوز دردورتموند بازی می کرد، به خاطر همین مشکل دربازی تیمش مقابل قبله آذربایجان درلیگ اروپا حضور نیافت. چرا که اختلافات سیاسی میان آذربایجان و ارمنستان، به نحوی بود که به مخیتاریان ارمنی، اجازه ورود به آذربایجان داده نمی شد.

این بار وطبق گزارش منتشره در دیلی میل، خود مخیتاریان باید از دولت آذربایجان اجازه بگیرد تا بتواند دراین فینال تیمش را همراهی کند. دراین گزارش به این نکته اشاره شده که مدیران آرسنال زیاد موافق حضور او دراین بازی فینال نیستند و معتقدند که سفر مخیتاریان به آذربایجان، ممکن است برای شخص او اقدامی ریسکی باشد

دربین سالهای 1988 تا 1994 جنگی میان دو کشور آذربایجان و ارمنستان برسرمنطقه ناگورنو درگرفت که شش سال به طول انجامید و باعث قطع ارتباط این دو کشور شد. البته درسال 2016 نیز این دوکشور دوباره با هم درگیر شدند که از این اختلاف به عنوان جنگ 4 روزه یاد می شود (بین روزهای 2 تا 6 آوریل)

6363