والنسیا 2-4 آرسنال: یک تیم انگلیسی دیگر در فینالی دیگر

والنسیا 2-4 آرسنال: یک تیم انگلیسی دیگر در فینالی دیگر

سایت رسمی فوتبالی- آرسنال با پیروزی 4-2 در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا، راهی دیدار فینال این رقابت ها شد.

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان اونای امری که در دیدار رفت 3-1 والنسیا را شکست داده بودند، در دیدار امشب هم نمایش بهتری ارائه دادند و با درخشش پیر امریک اوبامیانگ و سه گل او، راهی فینال باکو شدند.

دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و دقایق ابتدایی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد شود، سپری شد. اما در دقیقه 11، تیم میزبان روی اولین موقعیت جدی اش به گل رسید. روی یک ضدحمله سریع بود که رودریگو با یک پاس در عرض، کوین گامیرو را صاحب موقعیت کرد و با یک ضربه ساده، کار را تمام کرد.

سه دقیقه بعد، روی اشتباه مایتلند نایلز، والنسیا صاحب موقعیت شد و چیزی نمانده بود که رودریگو، روی پاس گونسالو گدس، گل دوم را بزند اما ضربه او راهی به چهارچوب دروازه توپچی ها پیدا نکرد.

پس از آن نوبت آرسنالی ها بود که ابتکار عمل را در دست گرفتند و خیلی زود به گل تساوی رسیدند. روی یک توپ هوایی، لاکازت با ضربه سر، اوبامیانگ را صاحب موقعیت کرد و این ستاره گابنی هم با یک شوت تماشایی، توپ را به گوشه دروازه والنسیا فرستاد.

این گل کمی از تب و تاب بازی کم کرد و بازی بیشتر در میانه میدان در جریان بود اما در دقیقه 35، والنسیا می توانست به گل دوم برسد اما ضربه پارِخو، در حالی که پتر چک مغلوب شده بود، از کنار دروازه به بیرون رفت.

چند دقیقه بعد، این تیم میهمان بود که تا آستانه زدن گل دوم پیش رفت اما لاکازت نتوانست از موقعیتی که اوبامیانگ ایجاد کرده بود، استفاده کند. در نهایت در این نیمه توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و دو تیم با تساوی 1-1 به رختکن رفتند.

نیمه دوم را آرسنال بهتر آغاز کرد و خیلی زود به گل رسید. روی اشتباه مدافع والنسیا بود که لوکاس توریرا پشت محوطه جریمه میزبان صاحب توپ شد و لاکازت را در موقعیت گلزنی قرار داد. ستاره فرانسوی توپچی ها هم در حالی که تحت فشار بود، با یک ضربه دقیق، حساب کار را 2-1 کرد.

تیم میزبان که چیزی برای از دست دادن نداشت، پیش کشید و این بار هم کار خیلی زود به تساوی کشیده شد. روی یک حرکت تیمی خوب بود که واس صاحب موقعیت شد. شوت او در مقابل دروازه به گامیرو برخورد کرد و پیش از اینکه پتر چک بتواند توپ را مهار کرد، مهاجم فرانسوی گل دوم خود و تیمش را به ثمر رساند.

بازیکنان والنسیا که به جبران نتیجه امیدوارتر شده بودند، پیش کشیدند اما این آرسنال بود که در دقیقه 69 توانست بار دیگر پیش بیفتد. نفوذ خوب مایتلند نایلز از سمت راست و ارسال زمینی او، در مقابل دروازه به اوبامیانگ رسید و او هم با یک ضربه محکم، بار دیگر آرسنال را پیش انداخت.

در ادامه از فشار حملات دو تیم کاسته شد. آرسنالی ها نیاز به حملات بیشتر نداشتند و والنسیا هم توان زدن 4 گل برای جبران نتیجه نداشت. به این ترتیب در دقایق پایانی بازی موقعیت زیادی ایجاد نشد اما این آرسنالی ها بودند که در دقیقه 89، یک بار دیگر به گل رسیدند.

روی همکاری خوب گوندوزی و میخیتاریان، اوبامیانگ صاحب موقعیت شد و با یک ضربه تماشایی از زاویه بسته، دروازه والنسیا را باز کرد.

در ثانیه های پایانی اتاق خاصی رخ نداد و در نهایت آرسنال با پیروزی 4-2 و برتری 7-3 در مجموع دو دیدار، راهی فینال لیگ اروپا شد.