ده بازیکنی که بعد از فاجعه آنفیلد درآستانه ترک بارسا هستند

ده بازیکنی که بعد از فاجعه آنفیلد درآستانه ترک بارسا هستند

سایت رسمی فوتبالی- باخت تحقیرآمیز و دردناک بارسلونا در بازی دوربرگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، مدیران این باشگاه را برآن خواهد داشت که زودتر از آنچه پیش بینی می کردند، به سراغ خانه تکانی در رختکن تیمشان بروند.

ازهمین روباید منتظر تابستانی پررفت و آمد درنوکمپ باشیم؛ این دومین تحقیر بزرگ بارسا دراروپا در دوسال اخیر بود و اگر مدیران فنی باشگاه قصد داشتند تا برای برخی پستها، بازیکنان جدیدی را به خدمت بگیرند (که فرانکی دی یونگ الوین آنهاست)، ناکامی در آنفیلد آنها را مجبور کرده تا با جدیت بیشتری به دنبال جذب بازیکنان مدنظر باشند. برای همین و قبل از هرچیز باید برخی بازیکنان از نوکمپ بروند تا مدیران بتوانند خریدهای جدیدی انجام دهند.

خداحافظی قطعی با بواتنگ، موریو و فرمالن

از هفته ها قبل نام سه بازیکن مطرح بود که قطعا درتابستان بارسلونا را ترک خواهند کرد؛ کوین پرینس بواتنگ، جیسون موریو که به ساسوئولو بازخواهد گشت . درعین حال قرارداد توماس فرمالن هم درپایان فصل به اتمام خواهد رسید و سران باشگاه به او گفته اند که قصد تمدید قرارداد او حتی برای یک سال دیگر را هم ندارند. چرا که مصدومیتهای پی درپی فرمالن باعث شد تا او هرگز نتواند بازیکن موثری برای تیم کاتالان باشد.

 سیلسن دیگر جدایی قطعی

بازیکن دیگری که از هم اکنون چمدانهایش را برای ترک بارسلونا بسته، یاسپر سیلسن دروازه بان دوم و هلندی بارساست.او دیگر نمی خواهد یک سال دیگر روی نیمکت بنشیند. سیلسن تنها در جام حذفی مورداستفاده قرار می گرفت. سران باشگاه امیدوارند که با توجه به عملکرد حیرت آور او درجام حذفی، بتوانند او را دست کم به قمیت 30 میلیون یورو بفروشند. سیلسن برای سومین فصل متوالی بارسا را به جام حذفی اسپانیا رساند

کوتینیو

چهاربازیکن بالا به طور قطع درپایان فصل بارسا را ترک خواهند کرد وعلاوه برآنها گمانه زنی هایی هم درمورد دیگر گزینه ها به گوش می رسد. سران بارسا قصد دارندتا مشتری خوبی برای کوتینیو بیابند. عملکرد متوسط او درترکیب بارسا و دلخوری هواداران از او باعث شده تا گمانه زنی ها درمورد جدایی او ازبارسا افزایش بیابد و پیشنهادی 100 میلیون یورویی درهای خروجی را به روی او بازخواهد کرد.

ساموئل اومتیتی

نفر بعدی دراین لیست، ساموئل اومتیتی است.به ویژه اگر متیاس دلیخت از آژاکس به بارسلونا منتقل شود، جدایی او جدی تر خواهد شد. اما دراین مسیر موانعی نیز وجود دارد؛ یکی متقاعد کردن او که جدایی بهترین گزینه پیش رویش است و دیگر اینکه مصدومیت زانوی او برطرف شده و او بتواند نمره قبولی را درتستهای پزشکی بگیرد. مورد او،موردی استثنایی و حساس است و درصورتی که این اتفاق نیفتد، ژان کلیر تودیبو ممکن است به صورت قرضی به تیمی دیگر منتقل شود.

مالکوم

گزینه دیگری که بارسایی ها درصورت دریافت پیشنهادی جذاب، او را واگذار خواهند کرد، مالکوم برزیلی است. او هنوز به طور کامل شکوفا نشده و درصورتی که پیشنهاد جذابی برایش دریافت شود به فروش خواهد رسید. پیشنهادی دست کم 35 میلیون یورویی؛ چرا که درتابستان بارسایی ها با پرداخت 41 میلیون یورو او را خریداری کرده بودند

رافینیا

رافینیا هم احتمالا یا به صورت قرضی و یا به صورت دائمی به تیمی دیگر واگذار خواهد شد. قرارداد فعلی رافینیا با بارسا در 30 ژوئن سال 2020 به پایان می رسد و سران باشگاه حالا می توانند از فروش او، پول خوبی بگیرند. پارسال اینتر حاضر بود تا 30 میلیون یورو برای خرید رافینیا پرداخت کند ولی امسال احتمالا رقم پیشنهادی آنها کاهش خواهد یافت. 

ایوان راکیتیچ

موردی حساس و پیچیده به فروش رساندن ایوان راکیتیچ است؛ بازیکنی که هدف اصلی از فروشش، تامین وجه برای خریدهای آتی تیم خواهد بود. البته ماندن یا فروش راکیتیچ وابستگی زیادی به آینده والورده روی نیمکت مربیگری بارسا نیز دارد. چرا که او بازیکنی است که بیش از سایر بازیکنان توسط والورده مورد استفاده قرار گرفته است و اگر او در بارسا بماند، خیلی بعید است که راکیتیچ به تیمی دیگر فروخته شود

دنیس سوارز

دنیس سوارز هم یکی دیگر از گزینه های بارسا برای فروش است. سران باشگاه ترجیح می دهند تا او را به تیم دیگری واگذار کنند ولی مانند رافینیا، درابتدا منتظر رهایی او از بند مصدومیت هستند. سوارز تا سال 2021 با بارسا قرارداد دارد و بارسا می تواند یک فصل او را به تیمی دیگر قرض بدهد.

6363