ذوب آهن تنها تیم شکست ناپذیر و سومین تیم برتر غرب آسیا

ذوب آهن تنها تیم شکست ناپذیر و سومین تیم برتر غرب آسیا

وبسیات رسمی فوتبالی- تیم فوتبال ذوب آهن با نمایشی قابل قبول در لیگ قهرمانان آسیا در حالی صعودش به مرحله بعدی را قطعی کرد که هنوز یک هفته تا پایان مرحله گروهی باقی مانده است.

به گزارش فوتبالی، لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب آسیا هفته پنجم خود را هم پشت سر گذاشت و تکلیف تیم‌های صعود کننده در گروه‌های اول، دوم و سوم مشخص شد و تنها در گروه چهارم تکلیف دومین تیم صعود کننده در هفته پایانی مشخص خواهد شد.

تیم فوتبال ذوب آهن موفق‌ترین تیم ایرانی در این مسابقات یکی از هفت تیم غرب آسیا است که صعودش به مرحله بعدی در پایان هفته پنجم مشخص شد و در هفته آخر می‌بایست برای سرگروهی با النصر دیدار کند. شاگردان علیرضا منصوریان نه تنها صعود شان به مرحله بعدی قطعی شد، بلکه در بسیاری از آیتم‌ها عملکرد و آماری چشمگیر از خود به جای گذاشتند.

تنها تیم شکست ناپذیر غرب

ذوب آهن تنها تیم غرب آسیا و یکی از ۳ تیم شکست ناپذیر در کل قاره است که شکست ناپذیر مانده و هنوز در این مسابقات طعم شکست را نچشیده‌اند. به جز ذوب آهن، همه تیم‌ها در غرب آسیا حداقل یک بار طعم شکست را چشیده‌اند. «شاندونگ لیونگ» از چین و «اولسان هیوندای» از کره جنوبی که در شرق آسیا حضور دارند دیگر تیم‌های شکست ناپذیر قاره در پایان هفته پنجم هستند.

چهارمین تیم هجومی غرب

در بین ۱۶ تیم غرب آسیا، ذوب آهن با ۱۰ گل زده در ۵ بازی پس از الوحده، الاتحاد و النصر، چهارمین تیم تهاجمی است. الوحده تهاجمی‌ترین تیم در غرب آسیا ۱۳ بار موفق به گلزنی شده تا تهاجمی‌ترین تیم در غرب آسیا باشد.

سومین تیم شوتزن

شاگردان علیرضا منصوریان در مجموع ۵ بازی ۸۳ بار شوتزنی کرده‌اند و از این نظر هم بعد از النصر با ۹۳ شوت و الدحیل با ۸۵ شوت، سومین تیم شوتزن در غرب آسیا باشند. از مجموع ۸۳ شوتی که ذوبی ها در این پنج بازی زده‌اند، ۲۶ شوت در چارچوب بوده است.

بیشترین سانتر صحیح

تیم ذوب آهن با ۳۹ سانتر صحیح در ۵ بازی بهترین عملکرد را در غرب آسیا دارد و این نشان از قدرت تهاجمی و ارسال از کناره‌ها توسط بازیکنان این تیم دارد. لوکوموتیو تاشکند با ۳۲ و السد قطر با ۳۰ سانتر صحیح بعد از ذوب آهن دومین و سومین تیم‌های قوی غرب آسیا در این آیتم هستند.

سومین تیم برتر غرب آسیا

الوحده از امارات و الهلال از عربستان با ۱۲ امتیاز از ۵ بازی بیشترین امتیاز را در غرب آسیا دارند و ذوب آهن با ۱۱ امتیاز سومین تیم برتر غرب آسیا می باشد.

9697