علی خسروی: کارگردان ازبک شیطنت کرد/ جز پنالتی، داور ضربه آزاد غیرمستقیم را هم نگرفت

علی خسروی: کارگردان ازبک شیطنت کرد/ جز پنالتی، داور ضربه آزاد غیرمستقیم را هم نگرفت

وب سایت رسمی فوتبالی- کارشناس داوری کشورمان در مورد قضاوت جیمز بیث داور استرالیایی جدال پاختاکور و پرسپولیس توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش فوتبالی، علی خسروی در گفتگو با سایت فوتبالی با اشاره به قضاوت داور استرالیایی در بازی پرسپولیس در تاشکند گفت: در دقیقه 12 کمال کامیابی نیا خطای محرزی را روی بازیکن پاختاکور داشت که در این صحنه کمال اصلا کاری با توپ نداشت و داور می توانست به خاطر بی احتیاطی او را با کارت زرد جریمه کند اما به نظر می رسید او می خواست در دقایق اولیه این دیدار، بازی را اداره و کنترل کند.

خسروی درباره خطایی که محمد نادری در دقیقه 22 مرتکب شد و پس از آن به داور اعتراض کرد، گفت: حرکت او کاملا خطا بود و پس از تصمیم داور نباید به او اعتراض می کرد. او به گونه ای روی بازیکن حریف مرتکب خطا شد که در نهایت بازیکن پاختاکور به خاطر مصدومیت تعویض شد.

خسروی در ادامه گفت: در دقیقه 24 داور با جای گیری خوبی که داشت، توانست به خوبی در صحنه کرنر روی دروازه پرسپولیس خطای مهاجم پاختاکور را اعلام کند.

این کارشناس داوری کشورمان در مورد صحنه های بحث برانگیز این دیدار در نیمه دوم گفت: در دقیقه 60 سید جلال روی بازیکن حریف مرتکب خطا شد و بی دلیل به داور اعتراض می کرد. در چنین مواقعی حتی اگر اعتراضی هم صورت می گیرد باید محترمانه تر باشد، چون بیم این بود که سید جلال به خاطر اعتراض هایش با کارت زرد جریمه شود. در دقیقه 65 اگر بازیکن پاختاکور به جای ضربه به استوک مهدی شیری، ضربه اش را روی مچ پای مدافع پرسپولیس می زد، مستحق کارت قرمز بود.

علی خسروی در خصوص بحث برانگیزترین صحنه داوری این دیدار نظر جالبی دارد. او در خصوص اتفاق مشکوک در دقیقه 77 و سرنگونی مهدی ترابی در محوطه جریمه پاختاکور اظهار داشت: در این صحنه کارگردان تلویزیونی به ما برای قضاوت کامل کمک نکرد و صحنه آهسته این اتفاق را به نمایش نگذاشت تا بتوانیم در این مورد بهتر نظر بدهیم. این رفتار کارگردان ازبک ما را ترغیب می کند که بگوییم در آن صحنه پنالتی اتفاق افتاده است. به اعتقاد من کارگردان در این صحنه مرتکب شیطنت رسانه ای شد. این اتفاق در حالی رخ داد که در همان صحنه و پس از سرنگونی مهدی ترابی، مدافع پاختاکور با پاس رو به عقب توپ را به دروازه بان این تیم رساند و گلر پاختاکور هم توپ را با دست مهار کرد که اگر داور می خواست در صحنه قبل اعلام پنالتی نکند، در صحنه بعد حتما می بایست ضربه آزاد غیرمستقیم را به سود پرسپولیس اعلام می کرد که این اتفاق هم رخ نداد تا سلسله اشتباهات در این صحنه از بازی رخ بدهد.

خسروی در پایان در مورد خطایی که داور در دقیقه 87 به خاطر حرکت سیدجلال حسینی  به سود پاختاکور اعلام کرد، گفت: در این صحنه سید جلال مرتکب هیچ خطایی نشد و تصمیم داور برای اعلام خطا به سود پاختاکور کاملا اشتباه بود و بازیکن ازبک به نوعی داور را گول زد اما با این وجود، کاپیتان پرسپولیس نباید به داور اعتراض می کرد.

4344