یوونتوس در پرونده کالچوپولی شکست خورد

یوونتوس در پرونده کالچوپولی شکست خورد

سایت رسمی فوتبالی – یوونتوس به کمیته المپیک ایتالیا شکایت کرده و خواستار آن شده بود که قهرمانی‌ای که در فصل 06-2005 از این تیم گرفته شده و به اینتر داده شده، به آنها برگردد. اما این کمیته با درخواست آنها مخالفت کرده است.

یوونتوس در تابستان 2006 دو قهرمانی‌اش را از دست داد؛ اولی قهرمانی فصل 05-2004 که به تیمی داده نشد، و دومی قهرمانی فصل 06-2005 که به اینتر داده شد.

اینتر آن سال پس از یووه و میلان سوم شد، اما پس از کسر امتیاز از این دو تیم به رده اول رسید. یووه و میلان به این دلیل محکوم شدند که تلاش می‌کردند روی قضاوت‌های دیدارهایشان تاثیر بگذارند.

حالا کمیته المپیک اعلام کرده است که درخواست یوونتوس برای بازگرداندن قهرمانی به آنها بی‌نتیجه است. آنها در سال 2011 هم درخواست تجدید نظر کرده بودند، چرا که مدارک جدیدی مطرح شده بود. مکالمات مطرح‌شده نشان می‌داد که اینتر هم رفتاری مشابه با یووه و میلان داشته است، اما موضوع مشمول مرور زمان شده بود.

یوونتوس خواستار آن شده که دست کم قهرمانی به اینتر داده نشود. آنها دو قهرمانی فصل‌های 05-2004 و 06-2005 را همچنان معتبر می‌دانند و حتی در ورزشگاه یوونتوس هم این را نوشته‌اند.

8444