بازیکن مسلمان آژاکس: در اواسط بازی با تاتنهام، افطار می کنیم

بازیکن مسلمان آژاکس: در اواسط بازی با تاتنهام، افطار می کنیم

سایت رسمی فوتبالی- دیدار دو تیم آژاکس آمستردام و تاتنهام در دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تحت تاثیر ماه رمضان برگزار خواهد شد.با آغاز ماه رمضان، مسلمانان سراسر دنیا روزه می گیرند و از سحرگاه تا اذان مغرب چیزی نمی خورند و نمی آشامند.

حالا نصیر مزروعی، بازیکن مراکشی و 21 ساله آژاکس آمستردام، روز دوشنبه اعلام کرده که روز چهارشنبه تا قبل از افطار، روزه اش را نگه خواهد داشت. نکته جالب توجه و عجیب اینجاست که زمان افطار، 17 دقیقه بعد از سوت شروع دیدار دو تیم آژاکس آمستردام و تاتنهام خواهد بود. حالا مزروعی دراین باره گفته:« من روزه خواهم گرفت؛ عادت دارم. بازی در روز چهارشنبه ساعت 9 شب آغاز خواهد شد. ساعت 9.15 دقیقه،  می توانم به کنار زمین بروم و اگر تشنه ام بود، آب بنوشم. هرزمان که بازی می کنم، این کار را انجام می دهم.»

مزروعی درادامه به این نکته اشاره کرد که در طول ماه رمضان، ورزش کردن برایش آسان است:« آیا یک ورزشکار تراز اول اگر قرار باشد فعالیت سنگینی انجام دهد، می تواند چیزی بخورد؟ نظرات متفاوتی مطرح هستند ولی انتخاب من این است. در طول ماه رمضان انرژی زیادی در درونم احساس می کنم و روزه گرفتن و گرسنه بودنم، در فوتبالم مشخص نیست.»

البته ریموند فرهین، فیزیوتراپ آژاکس آمستردام نظر دیگری دارد. او  در گفتگو با دی تلگراف دراین باره گفت:«بازی کردن بدون غذا خوردن، غیرممکن است؛ تصور کنید که در پایان 90 دقیقه، بازی 1-0 باشد و بعد بازی به وقتهای اضافه برود. امیدوارم که بازیکنان هم بدانند که غیرممکن است. چرا که فشار بیش از حدی به عضلات وارد می شود.»

با وجود تمام این صحبتها، مدیران آژاکس به بازیکنانشان این آزادی را داده اند که دراین رابطه تصمیم گیری کنند. از همین رو مزروعی که در بازی رفت مقابل تاتنهام 25 دقیقه به میدان رفته بود، تنها بازیکن مسلمان این دیدار نیست؛ حکیم زیاش که در بازی رفت درترکیب اصلی بود و یکی از مهره های اصلی تن هاخ است و البته زکریا لابیاد هم دیگر مسلمانان آژاکس هستند.

علاوه بر بازیکنان آژاکس، برخی بازیکنان دیگر هم هستند که اعلام کرده اند که به رغم ادامه رقابتها، روزه خواهند گرفت؛ از این جمله بازیکنان می توان به اشرف، اوزیل و موستافی اشاره کرد. 



البته مورد محمدصلاح در فینال لیگ قهرمانان اروپای سال 2018 با این موارد فرق داشت. در آن زمان، صلاح از دو روز قبل از برگزاری بازی فینال و همچنین در روز بازی فینال روزه نگرفت و گفت که بعد قضای این روزه ها را خواهد گرفت.

6363