آرسنال 1 – برایتون 1: مرثیه‌ای برای یک رویا!

آرسنال 1 – برایتون 1: مرثیه‌ای برای یک رویا!

سایت رسمی فوتبالی – آرسنال در خانه خود برابر برایتون اند هوو آلبیون با نتیجه یک بر یک متوقف شد. این نتیجه ضربه‌ای سخت به رویاهای آرسنال برای حضور در لیگ قهرمانان بود و باعث شد صعود چلسی به این مسابقات قطعی شود.

در نیمه اول این دیدار بود که ناچو مونریال با خطای علیرضا جهانبخش متوقف شد و پنالتی گرفت. پیر امریک اوبامیانگ این پنالتی را به گل تبدیل کرد و بیستمین گل فصل خود را زد.

برایتون با حرکات ایو بیسوما خطرساز ظاهر می‌شد و برند لنو چند موقعیت خوب را از حریف گرفت. در نهایت، روی پنالتی‌ای که سالی مارچ گرفت، گلن ماری توپ را وارد ردوازه لنو کرد. اوبامیانگ در دقیقه 74 فرصتی عالی را از دست داد. اونای امری سه تعویض انجام داد اما تیمش نتوانست گل برتری را بزند. برایتون هم فرصتی عالی در اواخر مسابقه داشت که این توپ هم گل نشد.

حالا آرسنال برای صعود به لیگ قهرمانان باید با نتیجه‌ای پرگل در خانه برنلی پیروز شود و امیدوار باشد که تاتنهام هم شکست سنگینی برابر اورتون متحمل شود. تاتنهام سه امتیاز بیشتر از آرسنال دارد و تفاضل گل این تیم هم 8 گل بیشتر است. به این ترتیب تنها امید واقعی آرسنال برای راهیابی به لیگ قهرمانان از طریق فتح لیگ اروپا است.

8444