سعداوی: باشگاه به ادامه کار با قطبی ابراز تمایل کرده/به نظرات ما برای تیم ملی اهمیت نمی‌دهند

سعداوی: باشگاه به ادامه کار با قطبی ابراز تمایل کرده/به نظرات ما برای تیم ملی اهمیت نمی‌دهند

وب سایت رسمی فوتبالی-مدیر فنی تیم فوتبال فولاد خوزستان،‌ گفت: باشگاه برای ادامه همکاری با افشین قطبی ابراز تمایل کرده است و باید دید در آینده جزئیات به چه شکلی پیش می‌رود.

به گزارش فوتبالی، فولاد خوزستان در نیم فصل دوم بعد از تغییر و تحولاتی که صورت گرفت با حضور افشین قطبی به عنوان سرمربی و نعیم سعداوی به عنوان مدیر فنی توانست نتایج قابل قبولی بگیرد و با کسب ۳۷ امتیاز در حال حاضر در جایگاه ششم جدول است.

نعیم سعداوی در گفت‌وگویی، در مورد وضعیت فولاد خوزستان صحبت‌های زیر را انجام داد.

عملکرد فولاد در نیم فصل دوم چه‌طور بود؟

ما در این فصل فراز و نشیب داشتیم، اما در کل عملکرد تیم در نیم فصل دوم رضایت‌بخش بود و مشغول برنامه‌ریزی برای فصل آینده هستیم تا شرایط خوبی ایجاد کنیم و انتظارات هوادارانمان را برآورده کنیم.

آیا برنامه‌ریزی‌های لازم برا برای فصل آینده انجام داده‌اید؟

در حال برنامه‌ریزی هستیم و به نحوی در این زمینه مسئولان باشگاه در افشین قطبی مذاکراتی انجام داده‌اند. در صورت امکان شرایط برای ادامه همکاری به وجود بیاید و بتوانیم در این زمینه به جمع‌بندی برسیم.

 آیا برنامه خاصی به باشگاه از سوی سرمربی ارائه شده است؟

ابتدا باید در مورد قطبی به جمع‌بندی نهایی برسیم. باشگاه از عملکرد او راضی بوده و این مسئله را هم به نحوی به اطلاع قطبی رسانده‌اند. باشگاه برای ادامه همکاری با ابراز تمایل کرده و تمایل دارد این همکاری ادامه پیدا کند و باید دید در آینده جزئیات به چه شکلی پیش می‌رود.

آیا برنامه فولاد برای فصل آینده کسب قهرمانی و یا سهمیه لیگ قهرمانان است؟

مطمئنا هر تیمی دوست دارد قهرمان لیگ برتر شود، مخصوصاً تیمی که دو بار تجربه کسب این عنوان را دارد، قطعا به این مسئله می‌اندیشد. ما باید تیمی داشته باشیم که در بالای جدول باشد و برای گرفتن سهمیه تلاش کند. سیاست باشگاه برای فصل آینده باید در این زمینه باشد.در کل جایی که سیاست کلی باشگاه تعیین می‌شود، هیأت مدیره است که بعد از تصمیم‌گیری آنها مدیرعامل باشگاه به عنوان بالاترین مقام اجرایی در راستای رسیدن به این اهداف تلاش خواهد کرد.

 این روزها صحبت‌های مختلفی در مورد سرمربی تیم ملی مطرح می‌شود. ارزیابی شما از این مسئله چیست؟

به نظرات ما خیلی اهمیت داده نمی‌شود. دوستان رسانه‌ای زحمت می‌کشند و با کارشناسان و پیشکسوتان مختلف صحبت می‌کنند، اما در عمل چیزی اتفاق می‌افتد که همان چرخه محدود در فوتبال برایش تصمیم‌گیری می‌کند. ۸ سال کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی بود، عملکرد او را بررسی کنید تا تأثیرات او مشخص شود. تنها دلخوشی ما در این مدت دو بار صعود بدون دغدغه به جام جهانی بوده است. ما در کنار کی‌روش کدام مربی جوان را گذاشتیم تا او رشد کند و الآن دو یا حتی حداقل یک گزینه برای جایگزینی تیم ملی داشته باشیم. ما در همه زمینه‌ها اگر این مسئله را بررسی کنیم می‌بینیم که یک مربی را آوردیم که در ادوار مختلف برایمان ایجاد حاشیه کرده و در نتیجه نه به جام جهانی صعود کردیم و نه در جام ملت‌ها به موفقیت رسیدیم. البته تأثیرات مثبتی هم وجود دارد، اما وقتی همکاری برای ۸ سال وجود دارد، نیاز به برنامه‌ریزی و تفکر بالاتری داریم. امیدوارم از گذشته درس گرفته باشیم و گزینه‌ای را برای تیم ملی انتخاب کنیم که بتواند به فوتبال ما خدمت کند. یک تعامل خوب با لایه‌های مختلف فوتبال ایران ایجاد کند و با حداقل هزینه‌ها ما را به موفقیت برساند. این‌که یک هزینه سرسام‌آور انجام شود، ولی خروجی نداشته باشد خیلی نمی‌تواند به فوتبال ایران کمک کند.


 در حال حاضر برخی گزینه داخلی و برخی گزینه خارجی را برای تیم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ملی مناسب می‌دانند. 

من صحبت شخصی، داخلی و یا خارجی نمی‌کنم و در این شرایط مطمئن باشید ما به نتیجه نمی‌رسیم. من مولفه‌هایی را بیان کردم که اگر به واسطه مربی داخلی به آنها برسیم، مربی داخلی می‌تواند مؤثر باشد، اما اگر مربی خارجی بتواند ما را به آن مولفه‌ها برساند، پس ما باید مربی خارجی انتخاب کنیم. من حساسیتی روی مربی داخلی و خارجی ندارم و مهمترین مسئله این است که ما هدف‌گذاری درستی داشته باشیم.

زلاتکو کرانچار از هدایت تیم امید برکنار شد و الآن نام گزینه‌های جوان ایرانی برای جایگزینی مطرح می‌شود. شما در این باره چه نظری دارید، آیا عملکرد تیم امید در انتخابی المپیک قابل دفاع بود؟

عملکرد تیم امید در مرحله اول قابل دفاع نبود، اما باید زمانی که در اختیار آنها بوده است را هم مدنظر بگیریم. تیم امید در ادوار مختلف دچار مشکل بوده و شاید ایراد کار در مربی نباشد. ما نیاز به برنامه‌ریزی بلندمدت داریم که به صورت مقطعی مربی‌ای را انتخاب کنیم، این مسئله منجر به کسب نتیجه نمی‌شود و باید کارمان را از نو آغاز کنیم. مشکل باید در جای دیگری بررسی شود. من روی گزینه مربی ایرانی یا مربی جوان حساسیتی ندارم. باز هم تاکید می‌کنم؛ مهمترین مسئله داشتن برنامه است و این‌که اگر خودمان را به یک آیتم محدود کنیم ولی با آن به نتیجه نرسیدیم این مسئله نمی‌تواند موفقیتی به دست بیاورد.

7655