والورده: به نظرم ژاوی بهترین بازیکن اسپانیایی تاریخ فوتبال است

والورده: به نظرم ژاوی بهترین بازیکن اسپانیایی تاریخ فوتبال است

سایت رسمی فوتبالی – ارنستو والورده سرمربی اسپانیایی بارسلونا قبل از دیدار شنبه شب تیمش مقابل سلتاویگو در لالیگا، در کنفرانسی خبری شرکت کرد وپاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

این گزیده ای از صحبتهای اوست:

*برنامه ریزی برای بازی شنبه: مثل همه بازیهای دیگر به دنبال برد هستیم. چند هفته پرفشار را پشت سرگذاشتیم ودراین بازی تغییراتی درتیم خواهیم داد؛ چون اعمال تغییرات لازم هستند. هر بازیکنی که بازی کند، به دنبال برد خواهیم بود. درنظر داریم تا دراین سه بازی باقی مانده در بالاترین سطح ممکن کار کنیم. سه شنبه بازی حساسی داریم ولی باید به رقابت کردن ادامه دهیم؛ چون فینال جام حذفی هم پیش روست.

رزیابی بازی با لیورپول: روشن است که نتیجه خوبی گرفتیم ولی هنوز سرنوشت این بازی قطعی نشده. یک بار دیگر دیده بودیم که اینجا چه اتفاقی رخ داد. فعلا وقت تمرکز روی بازی با سلتاست

*شرایط آرتور: او کمی مشکل فیزیکی داشت ولی برای بازی فردا آماده است

*سرخی روبرتو در خط میانی: سرخی روبرتو در خط میانی پرورش یافته و سمدو بازیکن توانایی است

*توانایی های ژاوی برای مربیگری: نمی دانم که آیا می توانم او را بهترین بازیکن اسپانیایی تاریخ فوتبال بدانم یا نه ولی درهرصورت او یکی از بهترین هاست. او شرایط لازم برای مربیگری بارسا یا هرتیم دیگری را دارد و همه شواهد و قراین حکایت از آن دارد که او می تواند روزی سرمربی بارسا شود.

*بحثها درمورد سبک بازی بارسا: حرفی برای گفتن ندارم. سبک بازی ما مشخص است. گاهی وقتها ممانعت هایی را پیش رو داریم ولی باید با شرایط وفق پیدا کنیم وتلاشمان را انجام می دهیم

*عملکرد ترشتگن دراین فصل: فوق العاده. او به ما آرامش می دهد

*خرید عجولانه موریو و بواتنگ: همه چیز را باید با درنظرگرفتن شرایط ارزیابی کرد. درژانویه دو بازیکن میانی داشتیم و درشرایط اورژانسی، باید دست به کار شد.

*جدایی سیلسن: قطعا می توانیم از اودرتیممان استفاده کنیم. حالا خواهید دید که در بازی های بعدی از سیلسن استفاده خواهیم کرد یا نه. ما از سیلسن راضی هستیم. او دروازه بان بزرگی است و ما به دو دروازه بان بزرگ نیاز داریم. درک می کنم که شرایط او ویژه است.

*لیورپول نمی تواند از سیستم چرخشی استفاده کند: می پرسید که با توجه به کورس قهرمانی در لیگ برتر، لیورپول نمی تواند در بازی اش در لیگ انگلیس به ستاره هایش استراحت بدهد. ولی من اینگونه به قضیه نگاه نمی کنم. ما دو بازی پیش رو داریم. آنها هم در لیگشان بازی دارند و ما هم همینطور. این نکته مهمی نیست ولی شاید یک برتری جزئی برای ما به حساب بیاید.

*ضعیف ارزیابی کردن عملکرد بارسا: ما خودمان اوضاع تیم را ارزیابی می کنیم و آنچه سایرین می گویند برایمان اهمیتی ندارد

*انگیزه دادن به بازیکنان برای بازی با سلتا: اخیرا به اوئسکا رفتیم و تیم ما با انگیزه بازی کرد. نمی گویم که همان ترکیب همیشگی را خواهیم دید و تغییراتی خواهیم داشت و تیم با انگیزه بازی خواهد کرد.

6363