کورس آقای گلی درلیگ های مختلف اروپا به چه ترتیب است؟

کورس آقای گلی درلیگ های مختلف اروپا به چه ترتیب است؟

سایت رسمی فوتبالی- در اکثر لیگ های معتبر کشورهای اروپایی 3 تا چهار هفته تا پایان رقابتها باقی است. به همین خاطر از همین حالا بحث کسب جوایز مختلف فردی از جمله جایزه آقای گلی داغ است. در اکثر لیگ های اروپایی، یک بازیکن با فاصله نسبت به سایرین شانس اصلی کسب این جایزه را دارد. در لالیگا مسی مدعی اصلی کسب عنوان پی چی چی است و در لیگ فرانسه کیلیان امباپه احتمالا این جایزه را مال خود خود کرد.

به گزارش فوتبالی، قصد داریم تا شرایط هفت لیگ معتبر اروپا و جدول برترین گلزنان آنها را بررسی کنیم

لیگ برتر انگلیس (2هفته تا پایان):

محمد صلاح (لیورپول): 21 گل

سرخیو آگوئرو (منچسترسیتی): 20 گل

سادیو مانه (لیورپول): 20 گل

آئوبامیانگ (آرسنال): 19 گل

در فاصله دو هفته مانده تاپایان رقابتهای این فصل لیگ برتر انگلیس، نبرد سیتی و لیورپول برای فتح جام قهرمانی حساس و نفس گیر است. این کورس در جدول برترین گلزن لیگ هم وجود دارد. درحال حاضر محمدصلاح با 21 گل در صدر جدول گلزنان لیگ برتر است ولی سرخیو آگوئرو از سیتی و هم تیمی صلاح، یعنی مانه هریک با 20 گل در تعقیب او هستند.


سری آ ایتالیا (4 هفته تا پایان):

کوالیارلا (سمپدوریا):23 گل

پیانتک (میلان): 21 گل

دووان زاپاتا (آتالانتا): 21 گل

کریستیانو رونالدو (یوونتوس): 20 گل

4 هفته دیگر تا پایان رقابتهای این فصل سری آ باقی است و 4 فوتبالیست شانس کسب جایزه برترین گلزن لیگ ایتالیا را دارند. درحال حاضر کوالیارلای کهنه کار با زدن 23 گل برای سمپدوریا در صدر است. پیانتک میلان و دووان زاپاتا از آتالانتا هرکدام 21 گل زده اند و کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی یووه با 20 گل در رده چهارم قرار دارد. ماسیمیلیانو الگری مربی یووه اعلام کرده که او و شاگردانش نهایت تلاششان را به کار خواهند گرفت تا کریس فصل را با کسب عنوان آقای گل لیگ ایتالیا به پایان ببرد.


لالیگای اسپانیا (3 هفته تا پایان):

لیونل مسی (بارسلونا):34 گل

کریم بنزما (رئال مادرید): 21 گل

لوئیس سوارز (بارسلونا): 21 گل

درفاصله سه هفته مانده تا پایان رقابتهای این فصل لالیگا، تکلیف جایزه پی چی چی( آقای گل لالیگا) تقریبا مشخص است. مسی با 34 گل در صدر است و تعقیب کنندگان او بنزما و سوارز هریک با 21 گل هستند. مسی با این آمار خیره کننده گلزنی شانس اول فتح کفش طلا نیز هست و تنها رقیبش دراین مسیر، کیلیان امباپه است


لیگ یک فرانسه (3هفته تا پایان):

کیلیان امباپه (پاری سن ژرمن): 30 گل

په په (لیل): 20 گل

ادینسون کاوانی (پاری سن ژرمن): 17 گل

 درخشش امباپه در فصل 19-2018 باعث شده تا او با اقتدار در صدر جدول گلزنان لیگ یک فرانسه قرار بگیرد. پی.اس.جی مدتی است قهرمانی اش در رقابتهای این فصل لیگ یک را قطعی کرده و امباپه هم عملا جایزه آقای گلی را مال خود خواهد کرد. 


بوندس لیگای آلمان (3 هفته تا پایان):

روبرت لواندوفسکی (بایرن مونیخ): 21 گل

پاکو آلکاسر (دورتموند): 17 گل

لوکا یوویچ (اینتراخت): 17 گل

سه هفته دیگر تا پایان لیگ این فصل آلمان باقی است و لواندوفسکی در صدر جدول گلزنان قرار دارد. پاکو آلکاسر و لوکا یوویچ هر دو با فاصله 4 گله تا لواندوفسکی امیدوارند تا در سه بازی پایانی بتوانند لواندوفسکی را پشت سرگذاشته و این جایزه معتبر را مال خود کنند.

پریمیرا لیگ پرتغال (3هفته تا پایان)

صفروویچ (بنفیکا): 19 گل

برونو فرناندس (اسپورتینگ لیسبون): 16 گل

درفاصله سه هفته مانده تا پایان رقابتهای این فصل لیگ پرتغال، بنفیکای صدرنشین دو امتیاز بیشتر از پورتو کسب کرده و صفروویچ مهاجم این تیم نیز صدرنشین جدول آقای گلی لیگ پرتغال است.


اردویسیه هلند (2هفته تا پایان):

لوک د یونگ (آیندهوون): 28 گل

تادیچ (آژاکس): 24 گل

دوهفته دیگر تا پایان رقابتهای این فصل لیگ هلند باقی است و رقابت حساسی بین دو تیم آیندهوون و آژاکس برای قهرمانی در جریان است. دو تیم 80 امتیازی هستند و تفاضل گل آژاکس بهتر است. این کورس در بین گلزنان اصلی دو تیم هم درجریان است.دی یونگ آیندهوون 28 گله است و تادیچ ستاره آژاکس 4 گل با او فاصله دارد. البته بعید به نظر می رسد که او بتواند به آمار گل ستاره هلندی آیندهوون برسد.


6363