گزارش ویژه/ هوادار پرسپولیس بودن در تبریز ممنوع!

وب سایت رسمی فوتبالی- حواشی و درگیری های دیدار ریورپلاته و بوکا جونیورز پیش از بازی برگشت در فینال جام لیبرتادورس نزدیک ترین و در عین حال یکی از جنجالی ترین مثال هایی است که در حافظه فوتبال دوستان ذخیره شده است. پیش از انجام بازی برگشت در زمین ریورپلاته هواداران این تیم به اتوبوس تیم بوکا حمله کردند تا در نهایت  مسئولان برگزاری، رای به انجام بازی در کشور اسپانیا و ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شهر مادرید دهند.

به گزارش فوتبالی، فوتبال ایران در مسیری حرکت می کند که انگار کسب پیروزی در گرو هیاهو قرار گرفته است. اعتراض و درگیری بازیکنان و کادر فنی تیم ها حسابی می تواند سکوها و شرایط را در ورزشگاه بحرانی کند اما گاهی اوقات پیش از شروع یک بازی جنگ و تنش از لحظه ورود تیم ها به فرودگاه شهر میزبان یا در مسیر ورزشگاه محل برگزاری آغاز می‌شود که در ابتدا یکی از تازه‌ترین و جنجالی ترین نمونه های آن را برای شما مثال زدیم.
دیدار تراکتور سازی و پرسپولیس در هفته بیست و هشتم لیگ برتر هجدهم به تساوی یک - یک انجامید. نکته عجیب عدم حضور هواداران پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام تبریز بود. پرسپولیسی ‌ها و تراکتوری ها چند روز قبل از انجام این بازی سعی کردند فضا را برای انجام بازی در تبریز آرام کنند اما در نهایت سرخپوشان تهرانی اعلام کردند هوادار و لیدری را از تهران به تبریز نمی برند، البته  چند روز قبل از بازی حساس تراکتور سازی و پرسپولیس، کمیته انضباطی با یک حکم عجیب به استقبال بازی حساس آخر فصل رفت. بعد از حواشی دیدار جنجالی پرسپولیس و سپاهان؛ فدراسیون فوتبال حضور سر لیدر‌های چند تیم لیگ برتر از جمله پرسپولیس را در ورزشگاه ها ممنوع اعلام کرده بود.

در ادامه روایت خبرنگار سایت فوتبالی را از سفر یک روزه خود به تبریز می خوانید که  با طلوع خورشید در صبح روز بازی راهی این شهر شده بود.

سردار آزمون  و ترکمن صحرا هوادار تراکتور شدند

به فرودگاه  تبریز که رسیدیم و برای تهیه گزارش و صحبت با مردم سحر خیز و ورزش دوست تبریز كه برای ورزش صبحگاهی در شاه گلی یا ائل گلی حاضر می شوند راهی یکی از مهم‌ترین گردشگاه‌های شهر شدیم. هنگام ورودمان به این محل متوجه هوادارانی شدیم که از شهرهای دیگر برای تشویق تراکتور به تبریز آمده بودند. در این میان متوجه حضور تعدادی از هموطنان ترکمن شدیم که با لباس محلی به پاس کمک مردم تبریز و هواداران تراکتور سازی در حادثه سیل با هماهنگی سردار آزمون برای تشویق تراکتور سازی به تبریز آمده بودند. تعدادی دیگر از هواداران تراکتور که از قزوین به تبریز آمده بودند با پرچم های تراکتور و سردادن شعار های معروف این تیم جو خاصی را ایجاد کرده بودند.

دستگیری محسن فروزان و همسرش سوژه داغ تبریزی‌ها

هنگامی که برای صرف صبحانه به یکی از رستوران‌های شهر تبریز رفتیم بحث دستگیری محسن فروزان و همسرش که به اتهام شرط بندی از تراکتور سازی اخراج شده است بسیار داغ بود. هواداران تراکتور که خود را از همان ساعت های ابتدایی صبح آماده حرکت به سمت ورزشگاه یادگار امام تبریز می کردند با شور و حرارت خاصی در مورد نتیجه و حواشی پیرامون این دیدار صحبت می کردند. وقتی متوجه حضور تعدادی از خبرنگاران در میز کناری شدند در مورد شرایط فروزان و موارد دیگر دقایقی با ما هم صحبت شدند و حتی از ما دعوت کردند اگر بعد از بازی قرار است در تبریز بمانیم برای استراحت و اسکان به خانه آنها برویم.

مصائب یک خبرنگار تبریزی حوزه پرسپولیس

هتل استاد شهریار تبریز میزبان پرسپولیسی ها در تبریز بود. برای تهیه گزارش از حال و هوای اردوی سرخپوشان به هتل رفتیم. حضور نیروی انتظامی برای تامین امنیت و آرامش تیم تهرانی در مقابل هتل و حضور تعدادی محدود از هواداران پرسپولیس در لابی ازنکات جالب توجه بود. هنگامی که قصد داشتیم هتل را به قصد حضور در ورزشگاه ترک کنیم یکی از خبرنگاران تبریزی فعال در حوزه پرسپولیس که با یکی از سایت ها همکاری می کند اعلام کرد به ورزشگاه نمی آید. او اعلام کرد هواداران تراکتور سازی او را به چشم یک تبریزی طرفدار پرسپولیس می شناسند و ممکن است او را در ورزشگاه شناسایی کنند پس از حضور در ورزشگاه منصرف شد.

یادگار دیگ جوشان بود

با هر مشقتی بود خودمان را حدود ساعت 14به ورزشگاه یادگار امام تبریز رساندیم. عدم هماهنگی نیروهای انتظامی با ماموران حراست وزارت ورزش ورود خبرنگاران را به ورزشگاه کمی با مشکل مواجه کرد اما، این پایان ماجرا نیست. خودمان را به جایگاه مخصوص خبرنگاران رساندیم تا اخبار را پوشش بدهیم که متوجه عدم حضور مسئول مربوط به اینترنت ورزشگاه یادگار امام تبریز شدیم که دقایقی قبل از شروع بازی به جایگاه آمد و در این فاصله مجبور بودیم به حجم اینترنت تلفن همراه خود پناه ببریم که به دلیل ازدحام جمعیت چندان ما را یاری نمی کرد.

درهای ورزشگاه آزادی برای همیشه به روی هواداران تراکتور بسته می شود؟

جایگاه اختصاص داده شده به پرسپولیسی ها خالی ماند، اما کسی نمی تواند مدعی این موضوع باشد که طرفداری از پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام تبریز حضور نداشته است، زیرا تبریزی هایی بودند که طرفدار پرسپولیس بودند اما در جایگاه تراکتوری‌ها نشستند تا بازی تیم محبوب خود را در میان پرشورها تماشا کنند و زمانی که گل به ثمر رسید واکنش برعکس از خود نشان بدهند! شاید به این مساله فکر کنید که نویسنده گزارش باید سند محکمی برای ادعای خود داشته باشد به طور مثال فیلمی از این مورد منتشر کند اما تنفر هواداران تراکتور از پرسپولیس و طرفدارانش فضا را بسیار سنگین کرده بود تا توان فیلم گرفتن و صحبت کردن با چند تن از آنها از ما گرفته شود زیرا بین دو نیمه متوجه شدیم یکی از طرفداران پرسپولیسی در جایگاه تراکتوری ها شناسایی شده و با کتک بدرقه شده است دلیلی که برانکو با استناد به آن در کنفرانس خبری بعد از بازی شرکت نکرد. حالا به نظر می‌رسد تراکتوری‎‌ها با این برخورد احتمالا خودشان را از حضور در ورزشگاه آزادی در دیدار هایی که با پرسپولیس دارند به نوعی منع کرده باشند و ممکن است طرفداران پرسپولیس به فکر جبران این ماجرا باشند. در تمام ساعات حضورمان در تبریز یک نکته برایمان در حال تکرار بود. هوادار پرسپولیس بودن در تبریز ممنوع، ورود به ورزشگاه یادگارامام ممنوع تر! این را می شد از صحبت هوادار تبریزی که برای بدرقه پرسپولیس به فرودگاه آمده بود فهمید وقتی با صدای بلند فریاد زد و گفت: به ورزشگاه آمدیم ولی ما را راه ندادند.