رهبری فرد: آری هان می گفت ايرانی ها خوب اما حسود هستند

رهبری فرد: آری هان می گفت ايرانی ها خوب اما حسود هستند

وب سایت رسمی فوتبالی- پیشکسوت پرسپولیس در آستانه دیدار حساس پرسپولیس و تراکتورسازی صحبت های جالبی را مطرح کرده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبر ورزشی، پرسپوليس ‌به ‌تبريز ‌سفر ‌كرده ‌تا ‌مهيای ديدار ‌مقابل ‌تراكتورسازی ‌تبريز ‌شود.‌ بهروز ‌رهبری ‌فرد ‌پاسخگوی ‌سؤالات ‌ما‌ قبل ‌از ‌اين ‌بازی ‌حساس ‌شد.‌

به ‌نظرتان ‌پرسپوليس‌ قهرمان ‌می ‌شود؟‌
بله قطعاً. فقط يك شرط دارد كه قهرمان نشود و آن هم غرور است. سابقاً به ما می گفتند غرور با مغرور شدن فرق دارد. آدم بايد نسبت به قهرمانی و افتخاراتی كه كسب می كند، مغرور باشد اما نبايد نسبت به آينده، غروری داشته باشد. پرسپوليسی ها نبايد با شكم سيری بازی كنند ؛ اين موضوع برای هر تيمی سم است. غرور، يقه تيم را بگيرد، از جايی ضربه می خورند كه فكرش را هم نمی كنند. به قول معروف، نبايد در باد غفلت بخوابند. ليگ تا آخرين دقيقه، ادامه دارد. پرسپوليس بايد مثل بارسلونا بازی كند ؛ اين تيم هم ميی دانست از چند هفته قبل قهرمان است اما هنوز با انگيزه بازی می كند.

اما ‌قبول ‌داری ‌پرسپوليس ‌افت ‌كرده؟‌

من هم چنين حسی دارم و اين اتفاق به خاطر همان غرور است. بچه ها بايد حرفه ای فكر كنند. چند بازيكن هم از خستگی و مصدومیت های قديمی، افت كرده اند و از طرف ديگر، فكر می كنم تعويض برخی بازيكنان يا چيدن تركيب در بعضی بازی ها اشتباه بود و اين خطرناک است.

نظرت ‌در ‌مورد ‌برانكو ‌چيست؟‌ او ‌بماند ‌بهتر ‌است ‌يا ‌برود؟‌

ما نبايد در مورد برانكو حرف بزنيم. او آدم حرفه ای است و حالا ديگر حق انتخاب دارد چون خدمات ارزنده ای به پرسپوليس داشته و اگر دوستش داريم، بايد دستش را باز بگذاريم. يك روز، پپ گوارديوا گفت ديگر چيزی در چنته ندارم كه به بارسا هديه بدهم و از اين تيم رفت. همه چيز به تفكر شخص برانكو برمی گردد. من شخصاً فكر می كنم بايد تحت هر شرايطی، برانكو را حفظ كنند چون در 4 سال گذشته، هواداران پرسپوليس نفس راحتی كشيدند.

البته ‌هواداران ‌می ‌گويند ‌برانكو ‌بايد‌ بماند!‌

در ايران، هواداران هستند كه تكليف پرسپوليس و استقلال را روشن می كنند. شفر را دو هفته قبل و بعد از بازی با سپاهان روی هوا می انداختند و بعد از دو باخت، عليه اش شعار دادند و اخراجش كردند. اينجا، حرف اول و آخر را هوادار می زند و همه می دانيم طرفداران پرسپوليس حتی نمی توانند دوران پس از جدايی برانكو را تصور كنند. مطمئناً سقف كار برانكو اين نيست كه فقط تا فينال آسيا برسد و 4 سال تيم را صدرنشين نگه دارد.

به ‌نظر ‌شما ‌چرا ‌هواداران ‌ساير‌ باشگاه‌ها ‌از ‌پرسپوليس ‌با‌ ادبياتی ‌عجيب،‌ انتقاد ‌می ‌كنند؟‌

آری هان در روزهای آخری كه پرسپوليس بود، يك بار اين جمله را گفت كه ايرانی ها مردمان بسيار خوب اما حسودی هستند! دليل انتقادات هم، حسادت است. بايد قبول كنيم همه ما ايرانی ها، آدم های حسودی هستيم. حدود 10 سال، پرسپوليس نتيجه نگرفت و نگذاشتند نتيجه بگيرد، هيچ كس صدايش درنيامد اما همين 3 ،4 سال كه انصافاً با شايستگی فوتبال بازی می كند، می گويند پرسپوليس تيم حكومتی است! خيال تان را راحت كنم، بعد از حسين عبده، پرسپوليس حكومتی شد و البته تمام تيم های ايران حكومتی هستند. حتی يك تيم در ليگ برتر، دسته اول و دسته دوم نداريم كه دولتی و حكومتی نباشند!

بازی ‌با ‌تراكتور ‌را ‌چطور ‌می ‌بينيد؟‌
اول فصل كه خريدهای تراكتور شروع شد، ناخودآگاه ياد استيل آذين افتادم. هيچ تيمی با پول، قهرمان نشده اما انگيزه است كه تيم ها را قهرمان می كند. تراكتور كه روی استيل آذين را هم سفيد كرد ؛ آنها بازيكن خريده اند اما بازيكن خارجی حتی افتخار نمی دهد به تبريز بيايد و برای شان بازی كند! من فكر می كنم پرسپوليس مثل هميشه باشد، تراكتور را در تبريز شكست می دهد.

حرف ‌پايانی؟‌
از آن مدافع سپاهان كه به هواداران پرسپوليس گفته بود به اصفهان نيايند چون خون به پا می شود، می خواهم برای بازی جام حذفی، پيشكسوتان پرسپوليس را به شهرشان دعوت كند. ما حاضريم تا محله شان هم برويم  تراكتورسازی روی استيل آذين را سفيد كرد.

4344