پیش بازی تراکتور - پرسپولیس؛ قرمز علیه قرمز! / وقفه در قهرمانی یا قدم زدن روی فرش قرمز؟

پیش بازی تراکتور - پرسپولیس؛ قرمز علیه قرمز! / وقفه در قهرمانی یا قدم زدن روی فرش قرمز؟

وب سایت رسمی فوتبالی- در حساس ترین پیکار هفته بیست و هشتم، تراکتورسازی پذیرای پرسپولیس در یادگار امام تبریز است.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیسی ها پس از برگزاری حساس ترین پیکار هفته قبل مقابل سپاهان در آزادی، این بار خارج از خانه فینال لیگ را در تبریز مقابل تی تی ها برگزار می کنند.

کافی بود تا هفته پیش استقلالی هامقابل پدیده پیروز می شدند و تراکتور هم در اصفهان مقابل ذوب آهن به پیروزی می رسید؛ تا بازی امروز حُکم واقعی فینالِ لیگ را پیدا می کرد و  آن وقت بود که حتی لحظه ای نمی توانستیم از استرس این بازی جان سالم به در بَریم!

اما در گام اول پرسپولیس یک امتیازِ مهم بازی با سپاهان را گرفت و علیمنصور هم در اصفهان نسخه تراکتوری ها را پیچید و در نهایت استقلالِ شفر هم تو زرد آب درآمد تا از مجموع 9 امتیاز حیاتی، آبی ها و تی تی ها دست از پا درازتر به خانه برگردند و فقط در این میان زردپوشان اصفهانی توانستند از آن جهنم آزادی طُرفی تک امتیازی برای خود ببرند!

حال در این 3 بازی باقی مانده پرسپولیس 5 امتیاز می خواهد تا در هر شرایطی قهرمان شود؛ یعنی حتی اگر امروز سرخ های تهرانی ببازند با پیروزی در دو بازی دیگرشان مقابل ماشین سازی و پارس جم هتریک قهرمانی را تکمیل می کنند. با این حال همه می دانند که اوضاع تی تی ها اصلا خوب نیست و هیچ بعید نیست که شاگردان برانکو با دست پُر یا نیمه پُر یادگار امام را تَرک کنند. آن وقت است که یک سَرِ فرشِ قرمزِ قهرمانی در همان تبریز پَهن می شود و سَرِ دیگرش به آزادیِ تهران می رسد!

اما به سراغ وضعیت امتیازی دو تیم برویم؛ در حال حاضر شاگردان برانکو ایوانکوویچ در 27 بازی گذشته لیگ برتر 15 پیروزی، 11 تساوی و 1 شکست داشته اند. سرخ ها همچنین آمار 33 گل زده و 12 گل خورده را نیز به ثبت رسانده اند و با تفاضل 21 مثبت یک گل از سپاهانی ها عقب هستند. شاگردان برانکو با 56 امتیاز در رده نخست جدول حضور دارند.

در آن سوی میدان تراکتوری ها در 27 بازی گذشته 14 پیروزی ، 7 تساوی و 6 شکست داشته است. آنها آمار 38 گل زده و 21 گل خورده را نیز به ثبت رسانده اند و تفاضل گلشان 17 مثبت است. شاگردان لیکنز با 49 امتیاز در رده چهارم حضور دارند.

تراکتورسازی پس از سه باخت پیاپی دیگر امید چندانی به قهرمانی لیگ برتر ندارد اما خطر از دست دادن سهمیه را احساس می کند. آن ها هم امتیاز با پدیده هستند و یک امتیاز از استقلال و دو امتیاز از سپاهان عقب هستند و این بازی از اهمیت بالایی برای آن ها در راه رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا برخوردار است.

تبریزی‌ها برای این بازی مسعود شجاعی را به دلیل محرومیت و گلزن اول تیم‌شان، استوکس را به دلیل مصدمیت در اختیار نخواهند داشت. در پرسپولیس نیز بودیمیر به میدان نخواهد رفت. 

با این حال مهم‌ترین نگرانی و استرس در این بازی روی سکوهاست؛ جایی که همه امیدوارند دیگر شاهد اتفاق تلخ و گزنده‌ای نظیر آنچه در بازی تراکتورسازی با پیکان و پرسپولیس و سپاهان رخ داد، روی ندهد!

هفته بیست و هشتم لیگ برتر ایران 

تراکتورسازی تبریز - پرسپولیس تهران

تبریز، ورزشگاه یادگار امام

چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398 ساعت 17:00

 داور وسط: محمدحسین زاهدی فرد کمک ها: محمدرضا منصوری و علی میرزابیگی 

رتبه دو تیم: تراکتورسازی با 27 بازی و 49 امتیاز در ره چهارم . پرسپولیس با 56 امتیاز در همین تعداد بازی در رده نخست جدول قرار دارند.

بازی پیشین: ذوب آهن 2 - تراکتورسازی صفر؛ پرسپولیس صفر - سپاهان صفر

محروم: مسعود شجاعی از تراکتورسازی 

2526