علی دایی: عده‌ای دوست دارند از شرایط ورزشگاه‌ها استفاده سیاسی کنند/ آنقدر مشکل در طول فصل داشتیم که فقط دوست دارم فرار کنم

علی دایی: عده‌ای دوست دارند از شرایط ورزشگاه‌ها استفاده سیاسی کنند/ آنقدر مشکل در طول فصل داشتیم که فقط دوست دارم فرار کنم

وب سایت رسمی فوتبالی- سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: فوتبال ایران در سراشیبی قرار گرفته است و فکر می‌کنم سال بعد شرایط از امسال نیز سخت‌تر باشد، مطمئن باشید سال آینده مشکلات بیشتری را نیز مشاهده خواهیم کرد.

به گزارش فوتبالی، علی دایی، سرمربی تیم فوتبال پرسولیس پس از برتری دو بر صفر شاگردانش مقابل ذوب‌آهن گفت: فکر می‌کنم یکی از بهترین‌ بازی‌های ما بود. با شناختی که از ذوب‌آهن داشتیم در نیمه اول و در نیمه دوم موقعیت آنچنانی به آنها ندادیم.

وی ادامه داد: در بازی امروز کناره‌ها و عمق دفاع را بستیم و اجازه ندادیم میانه میدان در اختیار تیم ذوب‌آهن باشد، ذوب‌آهن تلاش کرد در بازی دفاع به حمله سرعت بیشتری داشته باشد، اما در طول بازی تیم ما بود که با استفاده از ضد حملات موقعیت‌های زیادی را ایجاد کردیم. در بازی امروز موقعیت‌های زیادی را هم خراب کردیم و سه چهار موقعیت در 18 قدم تیم ذوب‌آهن از دست دادیم، به غیرت، شرافت و مردانگی بچه‌ها افتخار می‌کنم و به آنها تبریک می‌گویم.

دایی با اشاره به مشکلات سایپا عنوان کرد: با این که تنها تر از گذشته هستیم و کسی سراغی از ما نمی‌گیرد و حتی به تمرینات ما نمی‌آیند، در حال انجام دادن کار خود هستیم. امروز خبر خیلی خوشحال‌کننده‌ای دریافت کردیم و آن این بود که از فردا به دلیل مشکلات مالی رستوران‌مان یک وعده غذایی که به ما می‌داد را دیگر نخواهد داد. ساموئل سارفو بازیکن خارجی ما نیز در سه چهار روز اخیر در تمرینات شرکت نکرده است و به همین دلیل مجبور شدیم او را به اصفهان نیاوریم. در بازی امروز از بچه‌های جوان‌مان در حساس‌ترین نقطه دفاعی استفاده کردم و خدا را شکر آنها عملکرد خیلی خوبی داشتند.

سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: مقابل ذوب‌آهن مستحق پیروزی بودیم، شاید فشار بازی‌ها باعث شده بود تا ذوب‌آهن طراوت همیشگی را نداشته باشد، اما نباید از شایستگی بچه‌ها سایپا به راحتی عبور کنیم. بازیکنان من مردانه بازی کردن و شایسته پیروزی بودند.

وی در خصوص نوسانات سایپا در سالیان اخیر عنوان کرد: متاسفانه همه چیز در این مسئله دخیل است، در سالیان گذشته کسانی در سایپا حضور داشتند که از تیم حمایت می‌کردند، از مدیرعامل کارخانه تا مدیرعامل باشگاه و حتی باغبان محل تمرینات همه جوره از تیم حمایت می‌کردند. باید از قلعه‌بانی یاد کنم که در زمان مدیریت کارخانه همه جوره   پشت تیم بود اما در حال حاضر هیچ کسی پشت ما نیست. سه بازی به انتهای فصل باقیمانده است و بخشی از بچه‌های ما 60 درصد قرارداد خود را دریافت کرده‌اند و بخشی دیگر از بچه‌ها با وجود داشتن بندهایی در قرارداد تنها به 50 درصد پول خود رسیده‌اند.

دایی خاطرنشان کرد: در این شرایط چگونه می‌توان از بازیکن توقع داشت که با آرامش کار کند، بازیکنان من باشرف و غیرت زیاد در این شرایط به میدان می‌روند؛ با وجود این که در دو سال اخیر که من در سایپا حضور داشتم جزو تیم‌های کم هزینه‌ای بودیم، اما عملکرد خوبی داشتیم. در سال گذشته بازیکنان بزرگی را تربیت کردیم. در حال حاضر علی قلی‌زاده در بلژیک حضور دارد، ترابی به پرسپولیس پیوسته است و دانشگر مدافع میانه ثابت استقلال است. با وجود از دست دادن این بازیکنان نتوانستیم بازیکنی را جایگزین آنها کنیم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا افزود: در حال حاضر نیز 5 بازیکن من مصدوم هستند و سارفو نیز به دلیل شرایط مالی در تمرینات حاضر نمی‌شود. با تیم جوانی ما در حال کار کردن هستیم و واقعاً کار کردن در این شرایط بسیار سخت است. هیچکسی به ما نمی‌گوید هستید و یا چه کار می‌کنید. مدیرعامل جدید تیم فوتبال سایپا در این مدت تنها یکبار و پیش از دیدار مقابل استقلال به تمرینات آمده است، در این یک دیدار نیز به ما عنوا ن کرد به دنبال این هستم که با برطرف کردن مشکلات ما تنها با قدرت به فوتبال فکر کنیم، اما متاسفانه هیچ قدرتی در این مدت از ایشان ندیدیم. سال گذشته و در زمان حضور درویش در ریاست باشگاه با تمام مشکلات 90 درصد قرارداد خود را دریافت کردیم، اما امسال شرایط مناسب نیست.

وی تاکید کرد: در تیم‌هایی که مانند سایپا طرفدار ندارند، باید به بازیکنان به موقع پول داد تا آنها انگیزه تمرین کردن داشته باشند. ما تنها وعده و وعید شنیدیم که با این شرایط فوتبال بازی کردن فایده‌ای ندارد. به قدری از لحاظ ذهنی به من فشار وارد شده است که فقط می‌خواهم مسابقات لیگ تمام شود و بروم استراحت کنم. مگر قرارداد بازیکنان ما چقدر است که آن را نیز به آنها پرداخت نکنیم. همه چیز در کشور 4، 5 برابر شده است اما هیچ اتفاقی در پرداخت به موقع قرارداد بازیکنان ما نیفتاده است. پراید 7، 8 میلیونی در حال حاضر 50 میلیون شده است و تیبا از 16 میلیون به 75 میلیون رسیده است.

دایی در ادامه بیان کرد: شاید من را دوست ندارند که هیچ توجهی به تیم نمی‌کنند. مدیرعامل و معاون جدید باشگاه در این مدت یک بار من را به باشگاه دعوت کردند و سوال پرسیدند که چه کاری به غیر از حل مشکلات مالی باید انجام بدهند که شادابی به بچه‌ها بازگردد و به آنها کمک شود، من به آنها گفتم اگر غیر از مسائل مالی خودتان جواب دیگری دارید بدهید، ما که نمی‌توانیم گروه تئاتر، کمدی یا سیرک بر سر تمرینات بیاوریم که البته حضور آنها نیز بدون داشتن پول امکان پذیر نیست. متاسفانه آنقدر مسائل خنده‌داری در باشگاه سایپا می‌شنوم که تنها تعجب می‌کنم. تا کی قرار هست دوستان شعار بدهند و هیچ توجهی به پرداخت حق و حقوق بازیکنان نداشته باشند.

سرمربی تیم فوتبال سایپا تصریح کرد: از مدیرعامل کارخانه سایپا و وزیر صنعت و معدن خواهش می‌کنم به این تیم کمک کنند. درویش در زمان حضور در سایپا تمام تلاش خود را برای حل مشکلات انجام می‌داد، اما او نیز تغییر کرد، اگر قرار است جابه‌جایی صورت بگیرد باید این تغییرات در جهت بهتر شدن شرایط باشد، اما متاسفانه با رفتن درویش شرایط نه تنها بهتر نشد بلکه بدتر شد. از ما خواستند چه کاری برای شادابی بچه‌ها انجام بدهند اما دوستان باید به این فکر کنند که هیچ کاری به غیر از پرداخت حق و حقوق بچه‌ها نمی‌توان در جهت شادابی آنها انجام داد. اگر کسی پیشنهادی دارد به من بگوید تا به دوستان منتقل کنم.

وی خاطر نشان کرد: در گذشته افرادی کنار تیم حضور داشتند که با وجود این که در کارخانه سایپا کاره‌ای نبودند اما وجودشان باعث دلگرمی بود که در حال حاضر آنها نیز وجود ندارند. کسانی در هیئت مدیره باشگاه حضور دارند که با من مشکل دارند. اگر من را نمی‌خواهند هیچ ایرادی ندارد، فقط حق و حقوق بچه‌ها را پرداخت کنند. می‌توانند پول من را نگهدارند اما پول این بچه‌ها را بدهند، این دوستان باید فکر کنند این بازیکنان از اعضای خانواده آنها هستند که غیر از این موضوع نیز نباید باشد. همانطور که گفتم آنقدر مشکل در طول فصل داشتیم که فقط دوست دارم فرار کنم.

دایی در خصوص شرایط فوتبال ایران عنوان کرد: فوتبال ایران در سراشیبی قرار گرفته است و فکر می‌کنم سال بعد شرایط از امسال نیز سخت‌تر باشد. مطمئن باشید سال آینده مشکلات بیشتری را نیز مشاهده خواهیم کرد.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در خصوص دلایل خشونت در ورزشگاه‌های فوتبال ایران، گفت: متاسفانه خشونت و عصبانیت در جامعه ما وجود دارد و باشگاه‌هایی که طرفدار دارند هیچ توجهی به بخش فرهنگی خود ندارند. کانون هواداران این تیم‌ها نیز هیچ کار یدر این زمینه انجام نداده است و در طول این سال‌ها نیز تقویت نشده است. متاسفانه آدم‌هایی که اهل کار فرهنگی و فرهیخته باشند در تیم‌های ما حضور ندارند و نبود این افراد باعث به وجود آمدن چنین مشکلاتی شده است. یکی از مشکلات من با کاشانی در تیم پرسپولیس همین لیدرها بودند، اگر این شرایط ادامه داشته باشد مطمئناً به بن‌بست خواهیم رسید.

وی تاکید کرد: اگر شرایط استادیوم‌ها را کنترل نکنیم قطعا عده‌ای از این شرایط استفاده سیاسی خواهند کرد و از آب گل‌آلود ماهی خواهند گرفت. اتفاقی که در هفته‌های اخیر نیز افتاده است و ما تنها شاهد بودیم که باشگاه‌های ما پیش‌بند فرهنگی را به اسم خود چسبانده‌اند. این باشگاه‌ها هیچ کار خاصی در زمینه فرهنگی انجام نمی‌دهند و فقط شعار می‌دهند و بودجه تعیین می‌کنند. بودجه کار فرهنگی در برخی باشگاه‌ها و حتی فدراسیون فوتبال چند برابر بودجه تیم‌های پایه آنهاست، اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد. زمان زیادی است که تنها شعار می‌دهیم و عمل نمی‌کنیم. فقط می‌خواهیم نشان دهیم همه چیز گل و بلبل است.

7413