کابوس محرومیت و رقم خوردن تلخترین روزهای فوتبالی نیمار

کابوس محرومیت و رقم خوردن تلخترین روزهای فوتبالی نیمار

سایت رسمی فوتبالی – قطعانیمار یکی از سخت ترین بازه های عمر فوتبالی اش را پشت سرمی گذارد؛ دو فصل حضور او در باشگاه پاری سن ژرمن، فاصله زیادی با آنچه او در رویاهای حضورش در پایتخت فرانسه در سرمی پروراند دارد و او در سن 27 سالگی حالا نگران آن است که شاید نتواند به سمت قلل دنیای فوتبال خیز بردارد.

به گزارش فوتبالی، بعد از جدایی نیمار از بارسا، حاشیه ها و مصدومیت ها دست از سر او برنداشته اند. تابستان دو سال پیش بود که پاری سن ژرمن با پرداخت 222 میلیون یورو نیمار را از بارسلونا به خدمت گرفت و دراین دو فصل او مجموعا در 55 بازی و برای 4778 دقیقه پیراهن پاری سن ژرمن را به تن کرده واین درحالی است که مثلا در فصل 16-2015 به تنهایی 4434 دقیقه به میدان رفته بود.

مصدومیتهای پی درپی و حضور کمرنگ

دو فصل حضور نیمار در پاریس به خاطر مصدومیتها عملا در ماه فوریه به پایان رسیدو در هر دو فصل نتوانست تیمش را در فاز سرنوشت ساز فصل همراهی کند. البته پاری سن ژرمن برای قهرمانی در لیگ یک، نیازی به نیمار نداشت ولی نبود او در بازیهای سرنوشت ساز تیمش در لیگ قهرمانان اروپا برای باشگاه پاریسی خیلی گران تمام شد.

ستاره سابق بارسا بازی برگشت تیمش مقابل رئال مادرید را از دست داد و نتوانست حتی یک دقیقه هم در بازی تیمش دردور یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان این فصل مقابل یونایتد به میدان برود و این درحالی بود که تیم پاریسی بدون ستاره شماره یکش به مصاف حریف رفت.


اولین ناکامی؛ حضور کم فروغ در روسیه

نیمار از زمان جدایی از بارسا، چندین فاجعه را پشت سرگذاشته؛ یکی ناکامی در جام جهانی 2018 روسیه بود؛ او در شرایطی گام به روسیه گذاشت که به تازگی از بند مصدومیتی چند ماهه راحت شده بود و حضورش درترکیب سلسائو چندان پرفروغ نبود و نتوانست مانع ازحذف تیم ملی کشورش مقابل بلژیک درمرحله یک چهارم پایانی شود. درنتیجه جام جهانی برای او و وجهه فوتبالی اش تاریک بود و شیرجه روی های پی در پی او بیشتر از فوتبالش درروسیه جلب توجه می کرد.

کارناوال ریو، دردسری تازه

درطول این سالها، انتقادات از نیمار، فقط به خاطر عملکردش در زمین  چمن نبوده و او به خاطر زندگی پرحاشیه اش در خارج از زمین چمن هم حسابی به دردسر افتاد. نیمار دراوایل سال جدید میلادی با مصدومیتی مشابه با مصدومیت پارسالش روبرو شد و در شرایطی که دوران نقاهتش را پشت سرمی گذاشت، در کاروانال سالانه ریودوژانیرو حضور یافت. خود او در واکنش به انتقاداتی که نسبت به این قضیه مطرح شده بود گفته:« اغراق شده است. آن موقع من می توانستم راه بروم  و آنچه برایم بیشتر دردناک است این است که بازیکنان سابق دنیای فوتبال از من انتقاد می کنند؛ چون آنها خودشان فوتبال بازی کرده اند و کارهایی به مراتب بدتر از من انجام داده اند.»

خیلی ها براین باور هستند که همین مسائل فراورزشی ممکن است باعث شود که نیمار کم کم از کورس کسب توپ طلا و رقابت با کریستیانو رونالدو و لیونل مسی خارج شود و سال گذشته هم نام اودر جمع 10 نامزد نهایی دریافت این جایزه نبود و او در رتبه دوازدهم جای گرفت.

محرومیت به دلیل انتقاد از داور

بعد از حذف پاری سن ژرمن به دست منچستریونایتد از گردونه لیگ قهرمانان اروپا، نیمار واکنش تندی نسبت به نحوه قضاوت داور این بازی داشت.او در شبکه های اجتماعی نوشت:« این شرم آور است.4 مردی که هیچ چیز از فوتبال نمی فهمند را انتخاب می کنند تا تصاویر را به صورت آهسته ببیند. چطور باید دست را روی کمر قرار داد؟» 

البته این صحبتها از چشمان مقامات یوفا پنهان نماند و آنها نیمار را سه جلسه از همراهی تیمش محروم کردند و بدین ترتیب او نیمی از بازیهای مرحله گروهی فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا را از دست خواهد داد.

درگیری با هوادار در استادوفرانس

آخرین حاشیه نیمار در دنیای فوتبال شنبه شب و بعد از باخت پی.اس.جی مقابل رن در فینال جام حذفی فرانسه رقم خورد. نیمار به سراغ یکی از هواداران حاضر در ورزشگاه که دائما درحال توهین و تحریک شاگردان توخل بود رفت و او را کتک زد و حالا منتظر حکم محرومیتش است که ممکن است بین 3 تا 8 جلسه باشد

بدین ترتیب دو سال ابتدایی حضور نیمار در پاریس حسابی کم فروغ و پرحاشیه بوده؛ حالا او در ضعیف ترین فاز کارنامه فوتبالی اش است و از رویاهایی که بعد از ترک بارسلونا در سر می پروراند بیش از هرزمان دیگری فاصله دارد.

6363