گزارش داوری: اعلام پنالتی علیه رئال مادرید، اشتباه بود

گزارش داوری: اعلام پنالتی علیه رئال مادرید، اشتباه بود

سایت رسمی فوتبالی- ایتورالده گونزالس داور سرشناس اسپانیایی، بعد از بازنشستگی به عنوان کارشناس داوری روزنامه آ.اس مشغول به فعالیت شده است.

به گزارش فوتبالی، رایو وایه کانو موفق شد تا در دیداری خانگی و به لطف اعلام یک ضربه پنالتی با نتیجه 0-1 از سد میهمانش رئال مادرید عبور کند. آقای گونزالس در آنالیز دیدار دو تیم رایو وایه کانو و رئال مادرید اعلام کرد که خطای وایه خو برروی خاوی گررا، پنالتی نبوده و داور نمی بایست یک پنالتی به نفع رایو اعلام می کرده.

در دقیقه 22 بازی بود که خسوس وایه خو، بازیکن رئال مادرید، خاوی گررا، بازیکن تیم میزبان را کشید و گونزالس فورتس، داور بازی، پس از بازبینی صحنه توسط تکنولوژی وار، یک ضربه پنالتی به نفع تیم میزبان اعلام کرد. امباربا هم با بهره گیری ازاین ضربه، تنها گل بازی را به ثمر رساند تا سه امتیاز ارزشمند این بازی به حساب رایو وایه کانو واریز شود.

اما ایتورالده گونزالس براین باور است که این خطا نباید با ضربه پنالتی جریمه می شده:« از نظر من، وایه خو پیراهن گررا را کشید ولی میزان کشیدن پیراهن او به حدی نبود که مانع از دویدن گررا شود.یعنی کشیده شدن پیراهنش به نحوی بود که او می توانست حرکتش را ادامه دهد. از نظر من این یک برخورد معمولی در فوتبال است و داور نباید یک پنالتی به ضرر رئال می گرفت.»

6363