رن 2 (6)-پی.اس.جی 2(5): دست توخل از جام حذفی کوتاه ماند

رن 2 (6)-پی.اس.جی 2(5): دست توخل از جام حذفی کوتاه ماند

سایت رسمی فوتبالی- دیدار دو تیم رن و پاری سن ژرمن در فینال جام حذفی فرانسه با اتفاقات و حاشیه های زیادی همراه بود. 

در ابتدا این پی.اس.جی بود که با دو گل دنی آلوز (دقیقه 13) و نیمار (دقیقه 21) از حریف پیش افتاد اما در ادامه بازی،پرسنل کیمپمبه (40 گل به خودی)، مکسر (66) بازی را برای رن به تساوی کشیدند. بدین ترتیب، تکلیف این بازی در نود دقیقه وقت قانونی روشن نشد تا بازی به وقتهای اضافه کشیده شود. در دقیقه 119 و در حالی که تنها یک دقیقه بیشتر تا پایان زمان بازی باقی نبود، کیلیان امباپه ستاره جوان پاری سن ژرمن خطای خشنی برروی داسیلوا، بازیکن رن مرتکب  شد و با کارت قرمز داور از زمین مسابقه اخراج شد.

در نهایت بازی به ضربات پنالتی کشیده شد و در شرایطی که هیچ یک از دروازه بانان دو تیم موفق به مهار ضربه پنالتی ای نشدند، این بازیکن شماره 24 پاری سن ژرمن یعنی کریستوفر انکونکو ضربه اش را خراب کرد تا برخلاف میل توخل و شاگردانش جام قهرمانی به تیم رن برسد.

پنج ضربه‌ پاری‌سن‌ژرمن  توسط کاوانی، آلوس، پاردس، برنات و نیمار تبدیل به گل شد و ضربات رن به وسیله نیانگ، بن‌عرفا، ایروش، یاسیلیکی و بنسبیانی به تور چسبید و در نهایت پس از گل شدن ضربه ششم رن توسط سار، انکوکوی تازه‌وارد ضربه پاریسی‌ها را به آسمان کوبید تا رن با برتری 5 بر 6 در ضربات پنالتی پس از چهار سال جام را از دستان پاری‌سن‌ژرمن خارج کند و به خانه ببرد.

برای اولین بار از سال 2010، دیدار فینال جام حذفی فرانسه راهی وقت اضافه شد. در آن سال پاری سن ژرمن با نتیجه 1-0 موناکو را شکست داده بود.

رن به چهار سال قهرمانی متوالی پاری سن ژرمن در جام حذفی فرانسه پایان داد و پس از سال های 1965 و 1971 برای سومین بار قهرمانی در این مسابقات را جشن گرفت.

6363