بارسلونا سلطان لالیگا در قرن بیست و یکم

بارسلونا سلطان لالیگا در قرن بیست و یکم

سایت رسمی فوتبالی- برد بارسلونا مقابل لوانته که با تک گل لیونل مسی رقم خورد، به منزله قطعی شدن قهرمانی بارسا در رقابت های این فصل لالیگا بود.

به گزارش فوتبالی، باید بارسلونا را سلطان لالیگا در قرن بیست و یکم دانست. آنها در 19 فصل لالیگا که در قرن بیست و یکم دنبال شده، ده بار به جام قهرمانی رسیده اند .

این بیست و ششمین قهرمانی بارسا در لالیگاست و حالا آنها تنها 7 قهرمانی دیگر تا رکورد قهرمانی های رئال مادرید در لالیگا فاصله دارند. این اولین بار در چهل سال اخیر است که تعداد قهرمانی های بارسا از نایب قهرمانی های این تیم بیشتر است.


البته اوضاع درقرن بیست و یکم برای بارسا چندان خوشایند آغاز نشد. در 23 آگوست سال 2000، خوان گاسپارت ریاست باشگاه بارسا را در دست گرفت و در آن زمان، بارسا با قحطی چهارساله ای مواجه شد. دو سال جام قهرمانی لالیگا به رئال مادرید رسید و دو سال هم والنسیا قهرمان لالیگا شد. اما از فصل 5-2004 به بعد و با روی کار آمدن خوان لاپورتا به عنوان رئیس بارسا، فرانک ریکارد روی نیمکت مربیگری تیم و رونالدینیو درزمین چمن، اوضاع برای بارسا تغییرکرد. آبی اناری ها دو فصل پیاپی قهرمان لالیگا شدند و بعد از آن با روی کار آمدن پپ گواردیولا روی نیمکت مربیگری بارسلونا، دوره طلایی این تیم آغاز شد.

بارسا با پپ سه قهرمانی متوالی در لالیگا کسب کرد. در آخرین سال حضور گواردیولا در بارسلونا، رئال مادرید قهرمان لالیگا شد و با حضور تیتو روی نیمکت مربیگری بارسا، آنها دوباره جام قهرمانی لالیگا را پس گرفتند.

در سال حضور تاتا مارتینو در بارسا، اتلتیکومادرید قهرمان بارسا شد و با روی کار آمدن لوئیس انریکه روی نیمکت مربیگری کاتالونیایی ها، آنها دو فصل متوالی قهرمان لالیگا شدند. حالا و در حضور ارنستو والورده هم بارسا دو قهرمانی دیگر در لالیگا کسب کرده است.

ثبات بارسلونا در سالهای اخیر نکته واضح و مشخصی است.آنها در فصولی که نتوانستند قهرمان لالیگا شوند نیز فصل را در جایگاه نایب قهرمانی به پایان بردند. 

6363