بارسا و رویای ثبت رکورد بیشترین فاصله با رئال در تاریخ لالیگا

بارسا و رویای ثبت رکورد بیشترین فاصله با رئال در تاریخ لالیگا

سایت رسمی فوتبالی- بعد از تساوی رئال مادرید مقابل ختافه، فاصله امتیازی این تیم با بارسای صدرنشین به 15 امتیاز رسید. بدین ترتیب بارسایی ها می توانند رقابتهای این فصل لالیگا را با بیشترین فاصله امتیازی نسبت به حریف جاودانه اش در تاریخ رقابتهای لالیگا به پایان ببرد.

به گزارش فوتبالی لغزش رئال مادرید در بازی پنجشنبه شب مقابل ختافه، باعث شد تا فاصله این تیم با بارسلونای صدرنشین در پایان هفته سی و چهارم لالیگا، به 15 امتیاز برسد.بدین ترتیب بارسا فاصله کمی تا قطعی کردن قهرمانی اش در رقابتهای لالیگا دارد.

این قهرمانی هشتمین قهرمانی بارسا در لالیگا در یازده فصل اخیر خواهد بود و حالا بارسایی ها می توانند در پایان این فصل رکورد فاصله امتیازی با رئال مادرید در تاریخ رقابتهای لالیگا را هم بشکنند.

تا پیش از این فصلی که در آن بیشترین فاصله را میان بارسای قهرمان و رئال مادرید شاهد بودیم به فصل 85-1984 برمی گردد که در آن زمان هر برد 2 امتیاز ارزش داشت و فاصله 17 امتیازی میان دو تیم ایجاد شده بود. به علاوه در فصل گذشته هم فاصله میان بارسای قهرمان و رئال مادرید، 17 امتیاز بود.

در فصل 85-1984، بارسا فصل را با کسب 53 امتیاز ودرصدر جدول لالیگا به پایان برد و رئال با 36 امتیاز در جایگاه پنجم قرار گرفت. فصل گذشته بارسلونا تنها در یک بازی مقابل لوانته، تن به شکست داد و با کسب 93 امتیاز قهرمان لالیگا شد و رئال مادرید فصل را با کسب 76 امتیاز و در رده سوم به پایان برد.

هنوز 12 امتیاز دیگر تا اتمام رقابتهای این فصل لالیگا باقی است و بارسایی ها درتلاش هستند تا بتوانند اختلاف امتیازشان را با رئالی ها به بیش از 17 امتیاز رسانده و رکورد شکن باشند. 

با درنظر داشتن شرایط فعلی رئال مادرید و فرازونشیب های تیم زیدان، این اتفاق غیرممکن هم به نظر نمی رسد. چرا که از زمان بازگشت زیدان به نیمکت مربیگری رئال، تیم اوتنها توانسته یک سوم امتیازات ممکن را کسب کند.

برای یافتن فصلی که در پایانش، فاصله میان رئال و بارسا 15 امتیازبوده، باید به فصل 13-2012 برگردیم؛ زمانی که بارسای تیتوویلانوای فقید با کسب 100 امتیاز فصل را به پایان برد و رئال با کسب 85 امتیاز نایب قهرمان شد.

6363