از حالا به بعد سیلسن دروازه بان ثابت بارساست

از حالا به بعد سیلسن دروازه بان ثابت بارساست

سایت رسمی فوتبالی- یاسپر سیلسن دروازه بان هلندی باشگاه بارسلونا دوباره به ترکیب اصلی این تیم بازمی گردد. 

به گزارش فوتبالی، بازگشت قریب الوقوع سیلسن به ترکیب بارسا به دلیل مصدومیت مارک آندره ترشتگن دروازه بان اصلی بارسا در لالیگا نیست. دلیل نیمکت نشین شدن ترشتگن در بازیهای باقی مانده از لالیگا و حضور سیلسن در ترکیب اصلی آبی اناری ها، این است که ارنستو والورده معتقد است که دروازه بان هلندی تیمش برای آنکه بتواند برای فینال جام حذفی اسپانیا که روز 25 ماه می مقابل والنسیا برگزار خواهد شد به مرز آمادگی برسد،باید بیشتر بازی کند.

سیلسن تنها بازیکن رختکن بارساست که در رقابتهای این فصل لالیگا هنوز درترکیب تیمش قرار نگرفته است. حتی بازیکنان پایه ای بارسا از جمله ریکی پوئیگ 62 دقیقه و موسا واگه 90 دقیقه در ترکیب آبی اناری ها به میدان رفته اند و بیشتر از سیلسن در رقابتهای این فصل لالیگا بازی کرده اند . 

حتی بازیکنانی که در بازار زمستانی به رختکن بارسا پیوسته اند، یعنی ژان کلیر تودیبو، جیسون موریو و پرینس بواتنگ هم دراین فصل لالیگا برای بارسا بازی کرده اند: دو مدافع هر کدام 90 دقیقه و بواتنگ مجموعا 150 دقیقه در رقابتهای این فصل لالیگا درترکیب بارسلوناقرار گرفته اند.

اما این روند در هفته های آتی دستخوش تغییراتی خواهد شد. تمام شواهد و قراین حکایت از آن دارد که سیلسن در بازی بارسلونا مقابل سلتاویگو که روز 4 می برگزار خواهد شد دروازه بان اصلی آبی اناری ها خواهد بود. دقیقا در همان هفته ای که بارسا باید در دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف لیورپول برود. 

والورده براین باور است که در آستانه فینال حساس جام حذفی اسپانیا و مصاف با والنسیا، یاسپر سیلسن باید بیشتر درترکیب تیم قرار بگیرد تا بتواند برای بازی فینال آماده باشد. بنابراین علاوه بر بازی بارسا مقابل سلتاویگو، در بازیهای آبی اناری ها مقابل ختافه در نوکمپ و جدال آنها با ایبار در ورزشگاه ایپوروا هم سیلسن را در درون دروازه بارسا خواهیم دید.

لازم به ذکر است که سیلسن از روز 30 ژانویه به بعد دیگر درترکیب بارسا قرار نگرفته. در آن روز بارسا توانست در دور برگشت مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی 1-6 سویا را شکست دهد. در فاصله چند روز مانده به جدال بارسلونا مقابل رئال مادرید در نیمه نهایی جام حذفی، یاسپر سیلسن از ناحیه پای راست مصدوم شد و چهار هفته از میادین ورزشی به دور ماند.

بدین ترتیب و با حضور سیلسن درترکیب بارسا در بازیهای باقی مانده از این فصل لالیگا، ترشتگن می تواند تمام تمرکزش را برروی بازیهای حساس تیمش مقابل لیورپول در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و پس از آن حضور احتمالی در بازی فینال این تورنمنت بزرگ قرار دهد.

6363