در روسیه مجبور شدم سرمربیگری اسپانیا را بپذیرم

در روسیه مجبور شدم سرمربیگری اسپانیا را بپذیرم

سایت رسمی فوتبالی- فرناندو هیرو اسطوره فوتبال اسپانیا حالا و با گذشت حدودا 10 ماه از زمانی که هدایت تیم ملی اسپانیا را به صورت موقت در دست گرفت، در مورد آن ماجراجویی متفاوت اظهارنظر کرده است.

به گزارش فوتبالی، هیرو (که تلفظ درست نامش به زبان اسپانیایی، فرناندو ایئرو است)، در مورد آنچه در اردوی ماتادورها در آستانه آغاز جام جهانی 2018 در روسیه رخ داد گفت:« من نمی توانستم اجازه دهم که چنین شرایطی پیش بیاید. هرگز درطول تاریخ یک تیم ملی در فاصله سه روز مانده به شروع جام جهانی، بی سرمربی نمانده بود. مجبور بودم پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی را بپذیرم. نمی توانستم به کشورم، نه بگویم. این اتفاقی بود که هرگز هرگز پیش از این رخ نداده بود و من نمی توانستم اجازه دهم که چنین اتفاقی رخ دهد.»

درخرداد سال گذشته و درشرایطی که تنها چند روز به اولین بازی تیم ملی اسپانیا در جام جهانی 2018 باقی بود، جولین لوپتگی سرمربی ماتادورها به دلیل انتشار خبر قراردادش با رئال مادرید، از سمتش برکنار شد و مسئولان فدراسیون فوتبال اسپانیا، فرناندو ایئرو را به عنوان سرمربی موقت ماتادورها برگزیدند.

حالا ایئرو درمورد آن روزها صحبت کرده است:« من 13 سال بازیکن تیم ملی اسپانیا بودم؛ چهارسال به عنوان مدیر ورزشی در کنار تیم بودم. چه باید می کردم؟ باید به اسپانیا بازمی گشتم؟ مشکل تمام شد. من به خاطر صداقت و وفاداری به فوتبال، به تیم ملی اسپانیا بدهکار بودم؛ به جایی که بیش از 18 سال خانه من بود. تیم ملی همیشه برایم غرور آفرین بوده و پوشیدن پیراهن این تیم ملی، به من انگیزه های زیادی می داد و نمی توانستم چشمانم را روی تیم ملی ببندم.یک وظیفه درونی روی دوشم حس می کردم.»

او درادامه به این نکته اشاره کرد که تصمیم برکناری لوپتگی و انتصاب موقت او به سمت سرمربیگری ماتادروها، بهترین تصمیم ممکن نبوده:« درنهایت، این فوتبال است و در فوتبال هم تصمیمات خوب و بد گرفته می شود. من مطمئن بودم که این بهترین کاری بود که در آن شرایط می شد انجام داد. 10 دقیقه بعد از آن در کنفرانس خبری شرکت کردم. درهمان لحظه کار مربیگری ام را شروع کردم و فردای آن روز عازم سفر شدیم.»

اسطوره فوتبال اسپانیا و سرمربی سابق ماتادورها ادامه داد:« من همه بازیکنان تیم ملی را خیلی خوب می شناختم. چه آنهایی که از قبل در تیم بودند و چه آنهایی که همان اواخر به تیم ملی ملحق شده بودند.» 

و همچنین درمورد آنکه چه شد که نپذیرفت تا درسمتش به عنوان مدیرورزشی اسپانیا به فعالیت ادامه دهد گفت:« من تا قطر2022 به عنوان مدیرورزشی اسپانیا با فدراسیون قرارداد داشتم ولی زمانی که پذیرفتم که سرمربی تیم ملی شوم، می دانستم که این پایان کار است و بعد از آن دیگر نمی توانم ادامه دهم. ما تلاشمان را کردیم ولی یک روز بعد فهمیدیم که نمی توان ادامه داد. هرسرمربی دیگری که جایگزین من می شد، با دید متفاوتی به من نگاه می کرد. تک تک کارمندان فدراسیون هم همین دیدگاه را در مورد داشتند. 4 بازی سرمربی تیم ملی بودم ولی کاش می شد که برای 7 بازی روی نیمکت تیم می نشستم (و اسپانیا به فینال می رسید) . من این کار را برای وفاداری و صداقت انجام دادم. این کاری بود که باید انجامش می دادم و از عواقب آن مطلع بودم و در نهایت هم سورپرایز نشدم.»

6363