شوک در فوتبال ایتالیا: ادای احترام هواداران لاتزیو به موسولینی

شوک در فوتبال ایتالیا: ادای احترام هواداران لاتزیو به موسولینی

سایت رسمی فوتبالی- گروهی از هواداران افراطی لاتزیو قبل از آغاز بازی تیمشان مقابل میلان در نیمه نهایی جام حذفی ایتالیا، رفتاری جنجالی داشتند و با در دست داشتن پلاکاردی به بنیتو موسولینی، دیکتاتور سابق ایتالیا ادای احترام کردند و حتی ترانه هایی در تمجید از او سردادند و ژست های فاشیستی را به نمایش گذاشتند.

این اتفاق در روز چهارشنبه در خیابانهای میلان رخ داد و ساعاتی بعد از این رفتارهای عجیب ، دو تیم لاتزیو و میلان در نیمه نهایی کوپا ایتالیا مقابل هم قرار گرفتند.

این رفتار عجیب هواداران افراطی لاتزیو، بازتاب گسترده ای در رسانه های ایتالیایی داشت و طبق گزارش منتشره در گاتزتادلوسپورت، ده ها نفر از این هواداران که عضو گروه ایرریدوچیبیلی که این مراسم را سازماندهی کرده بود، شناسایی شده اند.

مکانی که این هواداران افراطی لاتزیو برای سردادن این شعارها برگزیده بودند، میدان لورتوی شهر میلان بود؛ مکانی که جنازه موسولینی در روز 29 آوریل سال 1945 و یک روز بعد از کشته شدن او، دراین میدان به نمایش گذاشته شده بود.

روز پنجشنبه، 25 آوریل، در ایتالیا روز آزادی جشن گرفته شد. شصت و چهارسال پیش در چنین روزی، آخرین نبرد که به اشغال آلمانی ها که متحد موسولینی بودند، به پایان رسید.

در اطراف ورزشگاه سن سیرو، گروه افراطی دیگری از هواداران لاتزیو، ترانه ای نژادپرستانه علیه تیموئه باکایوکو، بازیکن میلان را سردادند.

در جریان بازی لاتزیو مقابل اودینزه، هواداران افراطی لاتزیو که در ضلع شمالی ورزشگاه الیمپیکوی رم مستقر بودند، شعاری نژادپرستانه را بدین ترتیب شرح دادند: «یک موز برای باکایوکو» و همین شعار موج گسترده ای از انتقادات را برای فوتبال ایتالیا و هواداران افراطی لاتزیو را به همراه داشت.

6363