سوارز، سومین گلزن برتر بارسا در تاریخ لالیگا

سوارز، سومین گلزن برتر بارسا در تاریخ لالیگا

سایت رسمی فوتبالی- لوئیس سوارز مهاجم اروگوئه ای باشگاه بارسلونا در بازی تیمش مقابل آلاوس موفق شد تا از روی نقطه پنالتی دروازه حریف را باز کند. با این گل ، او توانست با رکورد 131 گل کوبالا در لالیگا برابری کند و حالا سومین گلزن برتر تاریخ باشگاه بارسلونا در رقابتهای لالیگاست.

به گزارش فوتبالی، حالا این ستاره اروگوئه ای هم توانست تا نامش را درتاریخ و رکوردهای باشگاه کاتالان ثبت کند. اگرچه که رکوردهای مسی در بارسا دست نیافتنی و غیرقابل پیشی به نظر می رسند ولی حالا سوارز هم برای ثبت اسمش در تاریخ باشگاه بارسلونا خیز بزرگی برداشته است.

سوارز با گلی که در بازی سه شنبه شب وارد دروازه آلاوس نمود، توانست گلهایش را به 131 گل با پیراهن آبی اناری ها رسانده و با رکورد لادیسلائو کوبالا (131 گل) برابری کرد و در جدول برترین گلزنان بارسلونا در تاریخ لالیگا در رده سوم قرار گرفت.

تنها سسار رودریگز با زدن 190 گل با پیراهن بارسا در لالیگا و لیونل مسی با زدن 416 گل با پیراهن آبی اناری ها در لیگ اسپانیا در جایگاهی بالاتر از سوارز قرار دارند. سسار رودریگز این تعداد گل را در دوازده فصل بین سالهای 1942 تا 1955 برای بارسا به ثمر رسانده بود.

ازنظر گلشماری کلی، لوئیس سوارز حالا در یک قدمی پشت سرگذاشتن رکورد گلزنی جوزپ سامیتیه، چهارمین گلزن برتر تاریخ باشگاه بارسلوناست. تعداد گلهای کلی سوارز برای بارسا 176 گل است و رکورد سامیتیه 184 گل! یعنی مهاجم اروگوئه ای با زدن 8 گل دیگر به رکورد سامیتیه خواهدرسید. کمی بالاتر از سامیتیه، نام کوبالا با 194 گل (درتمامی تورنمنتها) دیده می شود و سپس سسار با 232 گل و لیونل مسی با 597 گل سردمدار هستند.

لوئیس سوارز در رقابتهای این فصل 24 گل برای بارسا به ثمر رسانده: 21 گل در لالیگا و 3گل در جام حذفی اسپانیا؛ جالب اینجاست که او تابه اینجای رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی برای تیمش نشده و آخرین گل اروپایی او به بیش از یک سال پیش و گلزنی سوارز در بازی رفت مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا و درمصاف با رم (1-4)برمی گردد.

حالا او در هفته های آتی این فرصت را خواهد داشت تا در بازی با لیورپول درمرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، در رقابتهای این فصل اروپایی پایش به گل بازشود.

6363