محصص: برانکو به شاگردانش روحیه "شکست ناپذیری" را تزریق می کند/ ذوب آهن یکدست و منظم شده است

محصص: برانکو به شاگردانش روحیه "شکست ناپذیری" را تزریق می کند/ ذوب آهن یکدست و منظم شده است

وب سایت رسمی فوتبالی- کارشناس فوتبال ایران معتقد است برانکو روحیه شکست ناپذیری و تقویت اراده را به فوتبال ایران و تیم پرسپولیس تزریق کرده است.

به گزارش فوتبالی، مرتضی محصص کارشناس فوتبال درباره عملکرد کلی سه نماینده ایران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به فوتبالی گفت: دو تیم استقلال و پرسپولیس علی رغم موقعیت های گل فراوان، با بدشانسی نتوانستند نتیجه بازی رو از آن خود کنند. مباحث فنی بسیاری مطرح است که می توان به آنان ورود کرد و عوامل شکست را موشکافانه بررسی کرد اما جدای از مسائل فنی، باید از کادر فنی درباره خستگی مفرط بازیکنان سوال کرد. تا جایی که من توضیحات کادر فنی دو تیم استقلال و پرسپولیس را شنیدم، آنان خستگی بازیکنان به دلیل فشار بازی ها و سفرهای ممتد را دلیل اصلی این شکست ها می دانند. خوب است بدانیم که بازیکن حرفه ای باید خود را برای انجام دادن بازی به فاصله ۳ روز نسبت به بازی قبل آماده کند و فوتبال حرفه ای ایجاب می کند که همیشه در شرایط مناسب برای بازی کردن قرار داشته باشی. آقایان شفر و برانکو هر دو در زمره مربیان کاربلد و حرفه ای هستند و کارشان را به نحو احسن انجام می دهند اما باید پاسخگوی این مورد نیز باشند.

وی ادامه داد: عملکرد خوب پرسپولیس در سال های حضور برانکو علی الخصوص سال جاری بر کسی پوشیده نیست. ارتباط خوب برانکو با شاگردانش و تزریق روحیه «شکست ناپذیری» و «ما می توانیم» از خصایص مثبتی است که برانکو به فوتبال ما آورده و در پرسپولیس به معرض نمایش گذاشته شده است.

محصص درباره عملکرد خوب ذوب آهن تصریح کرد: من همیشه برای تمام مربیان جوان به خصوص علیرضا منصوریان آرزوی موفقیت می کنم و انصافا ذوب آهن با حضور منصوریان تبدیل به تیمی یک دست و منظم شده که به نظر من کاملا مستحق این نتایج خوب در لیگ قهرمانان است. اگر بخواهیم بحث خستگی ناشی از فشردگی بازی بازیکنان را ملاک قرار بدهیم، در تیم منصوریان این فرضیه کاملا رد است و  ما می بینیم که تیم با طراوت بازی می کند و نتیجه خوبی هم می گیرد. ما از درون تیم ها و تمرینات سرمربی با بازیکنان اطلاعی نداریم اما بی شک منصوریان تمرینات ویژه ای را برای بازیکنانش در نظر گرفته است. البته انکار ناپذیر است که حریفان استقلال و پرسپولیس از لحاظ قدرت با حریفان ذوب آهن بسیار متفاوت هستند و ملاک مناسبی برای مقایسه عملکرد سه نماینده ایران نمی باشند اما به هر حال نمی توان از نمایش دو تیم سرخابی در بازی های اخیر خود در لیگ قهرمانان آسیا انتقاد زیادی کرد چرا که هر دو تیم در بازی های برگشت اگر کمی خوش شانس بودند می توانستند حریفان خود را شکست دهند.

4344