گزارش ویژه/ چرا شفر، طاهری را به امارات نبرد؟

گزارش ویژه/ چرا شفر، طاهری را به امارات نبرد؟

وب سایت رسمی فوتبالی- درحالیکه از یکی دو روز پیش، در روزنامه ها و خبرگزاری ها آمده بود که باشگاه استقلال به دلیل مشکلات مالی، بیژن طاهری را به امارات نبرده است اما قضیه چیز دیگری به نظر می رسد.

به گزارش فوتبالی، در اینکه استقلال و دیگر باشگاهها مشکلات مالی عدیده ای دارند شکی نیست اما باشگاهها مطمئنا برای گرفتن نتایج در بازیهای آسیایی سعی می کنند که مواردی که مد نظر کادرفنی است را رعایت کنند و به قول معروف بهانه دست آنها ندهند. 

این ماجرا درباره پرسپولیس و استقلال به شدت صدق می کند و برانکو و شفر در این موارد هر چه کادرفنی خواسته است برآورده کرده اند. حتی شفر از باشگاه خواسته تا پسرش ساشا شفر زودتر به امارات برود و الهلال را آنالیز کند! و این اتفاق هم افتاده است.

بحثهایی درباره ماجرای نرفتن بیژن طاهری به امارات منتشر شده که در نوع خود جالب به نظر می رسد. از سویی خود شفر به طاهری دستور داده که در تهران بماند و کنار بازیکنان مصدوم و دیگر جاماندگان باشد و آنها را زیر نظر بگیرد و تمرین بدهد و از سویی دیگر خبر آمده که چرا باشگاه مدیرانش را به امارات برده است و طاهری را نبرده است؟

اینکه چرا شفر طاهری را به امارات نبرد یک دلیل ساده دارد. شفر برای مربیانش به صورت چرخشی سفرها را سهمیه بندی کرده و در دو سفر اخیر مارتین و فیلیپ در تهران مانده بودند و بازیکنان را تمرین می دادند و خود شفر به آنها گفته بود که در تهران بمانند. در هر سه مورد، باشگاه از شفر خواسته بود که مربیان به صورت کامل کنار تیم باشند. خود طاهری هم در گفت و گوهایش به این مورد اشاره کرده و گفته که ماندن در تهران به صورت چرخشی بوده و حالا او در تهران مانده تا شش – هفت بازیکن را تمرین بدهد. خود شفر نخواسته طاهری کنار استقلال باشد.نکته قابل تامل این است که در سفر های اخیر استقلال تصمیم گیرنده نهایی در خصوص حضور افراد کادر فنی شفر بوده و او ترجیح داده طاهری و خانبان در سفر به امارات همراه تیمش نباشند و ساشا شفر نیز یک روز پیش تر برای آنالیز الهلال ایران را ترک کند. خانبان در چند سفر اخیر استقلال کنار تیم نبوده و شفر ترجیح داده پسرش، کارهای آنالیز تیم را انجام دهد.

در هر صورت حضور مدیر ورزشی کنار تیم لازم به نظر می رسد و همچنین حضور هماهنگ کننده تیم و حتی مدیرعامل و معاون اجرایی در سفر به امارات و بودن در یک بازی حساس کنار تیم، چندان عجیب به نظر نمی رسد. چه بسا که بارها دیده شده که تیم های ملی و دیگر تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، کاروانی پر و پیمان تر هم دارند. باشگاه پرسپولیس علی کریمی را به امارات اعزام کرد در حالیکه مربی سابق سپیدرود، هیچ سمتی در باشگاه پرسپولیس ندارد و علاوه بر حضور تنی چند از اعضای هیات مدیره و تنی چند از کارمندان باشگاه پرسپولیس، تیم خبرنگاران و عکاسان اعزامی با هزینه باشگاه پرسپولیس به امارات اعزام شدند شاید اگر پرسپولیس خرج خبرنگاران و عکاسان را نمی داد، بازی استقلال هم فقط با تیم روابط عمومی باشگاه و عکاس باشگاه، پوشش داده می شد. باشگاه استقلال در سفرهای اخیرش به قطر و امارات، خبرنگاران و عکاسان را با هزینه باشگاه به امارات نبرده تا به نوعی در هزینه ها صرفه جویی کرده باشد. کاری که باشگاه پرسپولیس به دلیل شرایط بهتر مالی انجام داده است.