همه احتمالات صعود پرسپولیس در آسیا/ ماموریت (غیر)‌ممکن برانکو

همه احتمالات صعود پرسپولیس در آسیا/ ماموریت (غیر)‌ممکن برانکو

وب سایت رسمی فوتبالی- دغدغه ما در این گزارش پرسپولیس است. اینکه تیم برانکو در چه شرایطی می‌تواند راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شود و از این گروه دشوار صعود کند.

به گزارش فوتبالی،  پیروزی ۲ بر یک الاهلی مقابل پرسپولیس و السد در برابر پاختاکور، معادلات گروه چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را در فاصله دو هفته تا پایان، به پیچیده‌ترین حالت ممکن رسانده است. چهار تیم حاضر در گروه در وضعیتی به‌سر می‌برند که ممکن است السد صدرنشین، در پایان جزء صعودکننده‌ها نباشد و پرسپولیس قعرنشین، بتواند به‌عنوان سرگروه راهی دور یک‌هشتم نهایی شود. با اینکه بازی رودررو ملاک خواهد بود اما درعین ناباوری تفاضل گل هر چهار تیم روی عدد صفر قرار گرفته است.

طبیعتا دغدغه ما در این گزارش پرسپولیس است. اینکه تیم برانکو در چه شرایطی می‌تواند راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شود و از این گروه دشوار صعود کند. جدول رده‌بندی تا پایان هفته چهارم به قرار زیر است:

۱- السد ۷ امتیاز
۲- الاهلی ۶ امتیاز
۳- پاختاکور ۵ امتیاز
۴- پرسپولیس ۴ امتیاز

برنامه مسابقات در هفته‌های پنجم و ششم به این ترتیب است:

- هفته پنجم: پاختاکور-پرسپولیس(ازبکستان)/ السد-الاهلی(قطر)
هفته ششم: پرسپولیس-السد(ایران)/ الاهلی-پاختاکور(عربستان)

پرسپولیس و ۶ امتیاز

بهترین و ایده‌آل‌ترین و خیال جمع‌کن‌ترین حالت ممکن، وقتی است که سرخ‌پوشان تهرانی بتوانند ۶ امتیاز کامل را از دو بازی باقی‌مانده به‌دست بیاورند. آنها باید پاختاکور چغر را در ازبکستان شکست دهند و سپس از سد السد در ورزشگاه آزادی بگذرند تا امتیازات خود را به عدد ۱۰ برسانند. آنها در این شرایط قطعا به مرحله بعد صعود می‌کنند اما اینکه سرگروه شوند یا دوم بستگی به دیگر بازی‌ها دارد.

الاهلی درصورت شکست السد و پاختاکور می‌تواند به مقام نخست برسد، اما اگر آنها به ۴ امتیاز برسند، سرخ‌پوشان به‌خاطر عملکرد بهتر در بازی رودررو می‌توانند به‌عنوان اولی برسند. حالت دیگر هم این است که السد بتواند الاهلی را شکست دهد. در این وضعیت آنها مانند پرسپولیس ۱۰ امتیازی می‌شوند و همه‌چیز به بازی رودررو موکول می‌شود و احتمالا تفاضل گل. به‌طور منطقی احتمال کسب ۶ امتیاز برای پرسپولیس سخت اما شدنی است. با این حال اگر اتفاق مذکور رخ دهد، ممکن است جنگ سرگروهی بین آنها و نماینده قدرتمند قطر باشد.

پرسپولیس و ۴ امتیاز

اگر پرسپولیس مقابل پاختاکور به تساوی برسد و السد را از پیش رو بردارد هشت امتیازی خواهد شد. در این وضعیت احتمال سرگروهی به‌طور کامل از بین می‌رود، ولی پیروزی الاهلی در دو دیدار باقی‌مانده می‌تواند راه تیم برانکو را برای دومی باز کند؛ یا برد السد مقابل الاهلی و سپس تساوی پاختاکور و نماینده عربستان در هفته پایانی. در غیر این صورت احتمال صعود کم خواهد بود. به‌طور منطقی پرسپولیس در این شرایط به دور بعدی صعود نخواهد کرد چراکه احتمال برد السد در قطر مقابل الاهلی و همچنین پیروزی الاهلی در عربستان مقابل پاختاکور زیاد است.

پرسپولیس و ۳ امتیاز

یک باخت برای پرسپولیس در دو بازی باقی‌مانده آنها را تحت هر شرایطی حذف می‌کند و معجزه هم نمی‌تواند آنها را به مرحله بعدی برساند. طبیعتا کسب دو امتیاز و یک امتیاز هم نمی‌تواند راهی برای صعود پرسپولیس به دور بعدی باز کند.

 7655