تراژدی در برزیل: از بازی کنار روماریو تا مرگ درخیابان

تراژدی در برزیل: از بازی کنار روماریو تا مرگ درخیابان

سایت رسمی فوتبالی- والدیرام کائتانو د مورایس، بازیکن سابق فوتبال برزیل روز شنبه از دنیا رفت ومرگ او تراژدی بزرگی را در فوتبال برزیل رقم زد

به گزارش فوتبالی، والدیرام 36 ساله روز شنبه در خیابانهای سائوپائولو در شرایطی پیدا شد که در بدنش نشانه های متعددی از خشونت و درگیری دیده می شد و پلیس برزیل روز دوشنبه اعلام کرد که سه مظنون را دراین رابطه دستگیر کرده است.

این بازیکن 36 ساله که متولد پرنامبوکوی برزیل است، سیزده سال پیش یکی از بازیکنان بزرگ باشگاه واسکوداگاما بود و مدتی درکنار روماریو که آخرین فاز فوتبالی اش را پشت سرمی گذاشت، بازی کرد. در آن زمان او عنوان برترین گلزن جام برزیل در سال 2006 را مال خود کرد.

البته زندگی والدیرام مملو از حاشیه بودو رسانه های برزیلی به او لقب "پسر بد" داده بودند. چرا که او قبل از پیوستن به باشگاه واسکوداگاما چندین پرونده مربوط به تجاوز و اعتیاد داشت. 

او در فوریه سال 2007 به خاطر مسائل غیرفوتبالی مجبور به ترک باشگاه واسکوداگاما شد و تا سال 2011 پیراهن 18 باشگاه مختلف را به تن کرد و درسال 2011 به خاطر مشکل اعتیادش به الکل و مواد مخدر از دنیای فوتبال کنار رفت. 


البته درسال 2017 والدیرام این فرصت را یافت تا پیراهن تیم آتلانتیکو د بائیا را به تن کند و فقط در یک بازی برای این تیم به میدان رفت و درگیری اش با سرمربی تیم باعث شد تا او مجبور به تمرین کردن با تیم پایه ای باشگاه شود. زندگی پرحاشیه والدیرام مانع از آن شد که او بتواند به فوتبالیست موفقی تبدیل شود وکار به جایی کشید که او از برخی ازهم تیمی هایش نیز دزدی می کرد.

دراوایل سال 2018، چند خبرنگار تصاویری از والدیرام تهیه کردند که نشان می داد او در خیابانهایی در شمال ریودوژانیرو زندگی می کند وکارتن خواب شده است و همین باعث شد تا مدیران باشگاه واسکو داگاما، یکی از تیمهای سابق او دست به کار شوند. آنها برای کمک به والدیرام وارد عمل شده و با دپارتمان سرویسهای اجتماعی تماس گرفتند و او را در کلینیک ترک اعتیاد بستری کردند ولی حتی این تلاشها هم برای نجات زندگی والدیرام کافی نبود.

درماه ژوئن 2018 او پس از مرخص شدن ازاین کلینیک ناپدید شد و دوباره به زندگی خیابانی بازگشت و دوباره به مواد مخدر و الکل معتاد شد. آخرین اثر از والدیرام، ویدیویی از او در یوتیوب بود که از هم تیمی های سابقش در واسکو داگاما کمک می خواست؛ چون حتی پولی برای اجاره کردن خانه نداشت.


روز شنبه پیکر بیجان او در خیابان پیدا شد و طبق گزارش گلوبوسپورته، هیچ یک از اعضای خانواده اش برای شناسایی جنازه اش حضور نیافتند. به گفته پلیس برزیل سه فرد مظنون به قتل والدیرام دستگیر شده اند و به زودی و پس از انجام بازجویی ها، جزئیات بیشتری از این تراژدی تلخ در فوتبال برزیل  منتشر خواهد شد

6363