برای اولین بار در تاریخ، یک خانم داور برای بازی یاران قدوس با استراسبورگ

برای اولین بار در تاریخ، یک خانم داور برای بازی یاران قدوس با استراسبورگ

سایت رسمی فوتبالی- استفانی فراپارت، خانم داور 35 ساله و فرانسوی، از سال 2014 در لیگ دسته دوم فوتبال فرانسه سوت می زند و قرار براین است که برای آماده سازی هرچه بیشتر برای حضورش در جام جهانی بانوان، قضاوت دیدار دو تیم آمیان و استراسبورگ را انجام دهد.

به گزارش فوتبالی، بدین ترتیب خانم استفانی فراپارت، اولین بانوی داوری خواهد بود که در یکی از بازیهای لیگ یک فرانسه قضاوت خواهد کرد. فدراسیون فوتبال فرانسه اعلام کرده که قضاوت دیدار دو تیم آمیان و استراسبورگ که روز یکشنبه برگزار خواهد شد، برعهده خانم فراپارت خواهد بود. 

این فرصتی استثنایی برای این بانوی داور است که  بتواند خودش را برای قضاوت در جام جهانی بانوان که روز 7 ژوئن در فرانسه آغاز می شود، آماده کند.

فراپارت از سال 2014 بازیهای لیگ دسته دوم فوتبال فرانسه را سوت می زند و یکشنبه تبدیل به اولین داور خانمی خواهد شد که یک دیدار از دیدارهای لیگ یک را قضاوت خواهد کرد. مسئولان فدراسیون فوتبال فرانسه در پی فشارهای فیفا برای آماده سازی هرچه بیشتر خانمهای داور برای جام جهانی پیش رو، این تصمیم را گرفته است.

بدین ترتیب خانم استفانی در سن 35 سالگی تاریخ ساز خواهد شد و البته از او به عنوان یکی از بهترین بانوان داور در فوتبال اروپا یاد می شود. فدراسیون فوتبال فرانسه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد:«برای آماده سازی داوران در بهترین شرایط برای این رقابتهای سطح اول فوتبال بانوان چنین تصمیمی گرفتیم؛ آماده سازی ، تکنیک، قوای جسمانی و تمرکز داوران در استفاده از تکنولوژی ویدیویی باعث شد تا ما از خانم فراپارت برای قضاوت در لیگ یک دعوت کنیم تا بتواند برای قضاوت در جام جهانی فوتبال بانوان آماده شود.»

کلمنت تورپین، داور بین المللی فوتبال فرانسه هم از سوی مقامات فیفا برای بازبینی تکنولوژی وار انتخاب شده و او نیز در بازی یکشنبه شب در استادیوم اونیکورنیو خانم فراپارت را همراهی خواهد کرد.

6363