گزارش ویژه/ بازگشت فرشید باقری؛ شفر برای ادامه فصل مجهز می‌شود

گزارش ویژه/ بازگشت فرشید باقری؛ شفر برای ادامه فصل مجهز می‌شود

وب سایت رسمی فوتبالی- فرشید باقری با درخواست وینفرد شفر از باشگاه مورد عفو قرار گرفت تا این بازیکن پس از چهار بازی دوری از ترکیب اصلی استقلال، دوباره به جمع آبی‌پوشان تهرانی اضافه شود.

به گزارش فوتبالی، باقری که پس از حواشی دربی از سوی باشگاه استقلال از حضور در تمرینات منع شده بود، با درخواست شفر به ترکیب استقلال اضافه می‌شود تا در هفته‌های پایانی فصل به کمک آبی‌های تهران بیاید. استقلال در غیاب باقری سه برد و یک تساوی در لیگ و آسیا به دست آورد و در این سه بازی تنها یک بار دروازه‌اش باز شد. با این آمار گل خورده، نمی‌توان گفت که استقلال در فاز دفاعی از نبود هافبک دفاعی خود ضربه خورده اما با این حال حساسیت بازی‌های پیش رو باعث شده تا شفر بخواهد از همه نیروهایش استفاده کند.

شاید بسیاری این تصمیم شفر را مغایر با رعایت اصول انضباطی بدانند و او را متهم به مماشات با بازیکنان خاطی کنند، به خصوص اینکه او قبلا هم از این دست آسان‌گیری‌ها در مواجهه به بی‌انضباطی‌ها نشان داده، اما باید به این نکته نیز توجه کرد که آیا خطای باقری مستحق مجازاتی در حد کنار گذاشتن از تیم تا پایان فصل بوده یا نه. اینکه باشگاه در جو احساسی پس از دربی و برای پایان دادن به دو دستگی‌های داخل رختکن اقدام به تنبیه باقری کرده کاملا از لحاظ اصول انضباطی مورد قبول است و حالا که باشگاه بحران پس از دربی را پشت سر گذاشته بهترین موقع برای پایان دادن به این دست تنبیهات است و شفر هم به موقع برای این بازیکن خاطی ریش گرو گذاشته است.

فرشید باقری که در لیگ پانزدهم در صبا چهره شده بود، با یک قرارداد جنجالی راهی استقلال شد. جنجالی از این نظر که پرسپولیس نیز خواهان او بود و بحث بر سر مبلغ قرارداد این بازیکن سوژه مدیران وزارت ورزش و دو باشگاه سرخابی شد. باقری آبی‌پوش شد اما در تیم منصوریان او تا آستانه کنار گذاشته شدن هم پیش رفت و یک بار نیز از سوی یکی از مدیران استقلال به خاطر عدم تناسب بین کیفیت ضعیف بازی‌اش و مبلغ قراردادش مورد طعنه قرار گرفت. اگرچه او در هفته‌های پایانی لیگ شانزدهم کم‌کم خود را در ترکیب پرسپولیس نشان داد اما اوج‌گیری این بازیکن پس از حضور شفر در استقلال رخ داد. او زیر نظر شفر توانست سطح بازی خود را ارتقا دهد و در کنار امید ابراهیمی کمربند جلوی خط دفاع استقلال را تبدیل به سدی محکم کردند. او با بازی خوب خود باعث شده بود تا ابراهیمی بیشتر از قبل در فاز حمله به همبازیان خود کمک کند و به نوعی تکمیل‌کننده ابراهیمی در میانه میدان بود. اما نقش  باقری در ترکیب استقلال پس از رفتن ابراهیمی به قطر جلوه بیشتری یافت. باقری از ابتدای لیگ هجدهم سعی کرد تا بتواند جای خالی ابراهیمی را با برعهده گرفتن وظایف این بازیکن را به نوعی پر کند و بازی به بازی او در این مسیر پیشرفت کرد. او حالا دادن پاس‌های طولی و رو به جلو را نیز به بازی‌اش اضافه کرده بود و با اعتماد به نفس بیشتر سعی کرد تا توپ‌پخش کن اصلی استقلال از عقب زمین باشد. ضمن اینکه در پر کردن فضاهای خالی بین مدافعان و همچنین در جنگندگی بر سر توپ بهتر از قبل عمل می‌کرد.

حالا که استقلال در جلوی زمین مهره‌های قابل اتکایی پیدا کرده، شفر بیشتر نگران عملکرد و آرایش بازیکنانش در عقب زمین است. همین می‌شود که درخواست بازگشت فرشید باقری را می‌دهد تا با کمترین نگرانی تیمش را در هفته‌های پایانی فصل به مصاف رقبا بفرستد و در لیگ قهرمانان آسیا هم نمایش مطمئنی داشته باشد.

گزارش از حجت شفیعی/ سایت فوتبالی