عبدی: پرسپولیس هنوز چیزی از دست نداده است/ بازیکنان فقط روی بازی با سپاهان تمرکز کنند

عبدی: پرسپولیس هنوز چیزی از دست نداده است/ بازیکنان فقط روی بازی با سپاهان تمرکز کنند

وب سایت رسمی فوتبالی- سرمربی پیشین پرسپولیس با بیان اینکه این تیم هنوز چیزی را از دست نداده، گفت: تیم برانکو نمایش خوبی مقابل الاهلی ارائه داد و همه کار برای گل زدن انجام داد.

به گزارش فوتبالی، حسین عبدی در گفت‌‌وگویی در مورد شکست 2 بر یک پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان اظهار داشت: پرسپولیس در این بازی نمایش بدی نداشت و مستحق باخت نبود. تیم شروع خوبی داشت و موقعیت‌های زیادی را روی دروازه الاهلی ایجاد کرد اما فرصت‌ها یکی پس از دیگری از دست رفت و در حالی که اصلا انتظار نمی‌رفت حریف صاحب ضربه پنالتی شد و به گل رسید. شاید بهتر بود مدافعان تیم اجازه نمی‌دادند بازیکن حریف به راحتی با بیرانوند تک به تک شود تا او مجبور به خطای پنالتی شود.

وی افزود: پرسپولیس در مسابقه‌ای که راحت می‌توانست برنده باشد نتیجه را واگذار کرد و باید همان جمله تکراری «اگر گل نزنی گل می‌خوری» را درباره این دیدار به کار برد. فوتبال همین است و شما برخی اوقات سوار بازی هستی اما به یکباره غافلگیر می‌شوی. شاید بهتر بود پرسپولیس در این بازی از سیستم دیگری برای رسیدن به گل در نیمه دوم استفاده می‌کرد. البته که سیستم 2-4-4 لوزی در تیم خیلی خوب اجرا می‌شود اما بعضی مواقع تعدادی از نفرات تیم در این سیستم از جریان بازی خارج می شوند. اتفاقی که در نیمه دوم بازی رخ داد و نظر من این است می‌شد در این موقع تغییر سیستم داد.

عبدی با بیان اینکه استفاده از یک ترکیب حُسن‌های زیادی دارد، یادآور شد: کادرفنی پرسپولیس علاقه زیادی دارد که با یک ترکیب مشخص بازی کند و این مورد باعث شده تیم در همه پست‌ها به هماهنگی ایده‌آل برسد اما این یک طرف قضیه است. در سوی دیگر عدم تغییر ترکیب باعث می‌شود حریفان به خوبی تک تک نفرات شما را آنالیز کنند. ضمن اینکه خستگی بازیکنان را هم در فشردگی بازی‌ها در پی خواهد داشت. در بازی با الاهلی حریف سعی می‌کرد عقب بازی کند و روی ضدحملات به گل برسد که در این امر موفق بود. آنها شاید در کارهای تهاجمی موفق نبودند اما در دفاع به حمله عالی کار می‌کردند. باید این موضوع را هم در نظر گرفت که پرسپولیس در آسیا به عنوان یک تیم مدعی و پرقدرت شناخته شده و از این‌رو حریفان با همه توان و انرژی خود برای توقف این تیم به میدان می‌آیند و این موضوع کار پرسپولیس را سخت‌تر می‌کند.

سرمربی پیشین پرسپولیس در واکنش به این موضوع که آیا خط حمله این تیم  نیاز به تقویت دارد یا نه، گفت: آنچه مشخص است وظیفه گلزنی در پرسپولیس فقط بر دوش مهاجمان این تیم نیست چرا که این تیم نفرات خیلی خوبی در خط هافبک دارد که به عنوان مهاجمان سایه خیلی خوب عمل می‌کنند. بشار رسن، سروش رفیعی، مهدی ترابی و سیامک نعمتی از جمله این نفرات هستند که تا الان هم این وظیفه را به خوبی انجام داده‌اند اما مهاجمانی نظیر علی علیپور و مهدی طارمی در پرسپولیس نشان داده‌اند که هر وقت مکمل خوب داشته‌اند موفق‌تر بوده‌اند.

وی راجع به آینده پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: در حال حاضر پرسپولیس باید تمام تمرکز خود را روی بازی با سپاهان قرار دهد چرا که لیگ هنوز برای این تیم تمام نشده و کوچکترین لغزش با از دست رفتن یک جام همراه خواهد بود. لازم است که بازیکنان بازی با الاهلی را فراموش کرده و خود را آماده جدال سخت با سپاهان کنند. در لیگ قهرمانان آسیا هم پرسپولیس هنوز چیزی از دست نداده و می‌تواند با دو برد شرایطش را در جدول بهبود بخشیده و راهی مرحله بعد شود.

7655