درخشان: خط حمله پرسپولیس قدرت لازم را ندارد

درخشان: خط حمله پرسپولیس قدرت لازم را ندارد

وب سایت رسمی فوتبالی- حمید درخشان، پیشکسوت پرسپولیس از عملکرد خط دفاعی این تیم رضایت ندارد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبر ورزشی، سرمربی سابق پرسپولیس عقیده دارد این تیم می تواند دربازی برگشت هم از سد الاهلی عربستان بگذرد به شرطی که از پیروزی دربازی نخست مغرور نشده باشند. حمید درخشان می گوید پرسپولیس بازی سختی دارد چرا که مثل بازی رفت برای الاهلی ناشناخته نیست. از سوی دیگر اعتماد به نفس کاذب می تواند دردسرساز شود. درخشان درعین حال با وجود سخت بودن بازی شانس برد پرسپولیس را بیشترمی داند چونکه برای صعود به این 3 امتیاز نیاز مبرمی دارند. درخشان در خصوص ادامه لیگ و شانس قهرمانی پرسپولیس می گوید بازی با سپاهان خیلی تاثیر گذار است و برد در این دیدار می تواند پرسپولیس را زودتر از پایان لیگ قهرمان کند.

بازی برگشت با الاهلی را چطور می بینید؟

پرسپولیس بازی سختی در پیش دارد. الان هر دو تیم شناخت خوبی از هم دارند و همین کار را سخت تر می کند.  هردو تیم به امتیاز این دیدار برای صعود نیاز مبرم دارند و مطمئنا سخت تلاش می کنند که به آن برسند.

با توجه به سختی که بیان کردید پرسپولیس می تواند برنده باشد؟

پرسپولیس می تواند برنده باشد، چون خط دفاع و هافبک خیلی خوبی دارد. پرسپولیس خوب دفاع می کند و گل نمی خورد و از سوی دیگر خط هافبک پرسپولیس پر از بازیکن تاثیر گذار است که در این چند هفته عالی بوده و نقش به سزایی در پیروزی های تیم داشته اند. پرسپولیس برای صعود باید برنده شود و وقتی دراین شرایط باشد مطمئن باشید برنده می شود.

از خط حمله پرسپولیس مثل این که راضی نیستید؟

متاسفانه خط حمله پرسپولیس آنطور که باید و شاید قدرت لازم را ندارد و ضعیف شده است. من واقعا فکر می کردم بودیمیر بیشتر ازاین به تیم کمک کند ولی با توجه به گذشت بیش از یک ماه و حضور در بیشتر از 5 الی 6 بازی هنوز نتوانسته خودش را نشان بدهد. پرسولیس خلاء یک گلزن حرفه ای و تمام عیار را حس می کند.

علیپور هم نتوانسته خوب باشد؟
علیپور اتفاقا خیلی خوب است ولی تنها است. کسی نیست به او کمک کند. کسانی هم که در کنار علیپور بازی می کنند پستشان مهاجم نیست و از خط هافبک به کمک او می آیند برای همین می گویم خلاء یک مهاجم شش دانگ حس می شود.

گفتید خط هافبک پرسپولیس نقطه قوت این تیم است. ارزیابی نفر به نفر شما از این خط چیست؟

من فکر می کنم آماده ترین ها دراین خط حضوردارند. مهدی ترابی، سروش رفیعی، بشاررسن، سیامک نعمتی، کمال کامیابی نیا و احمد نوراللهی که هرکدام قادرند نتیجه بازی را عوض کنند. در خصوص ترابی عقیده دارم که باید در جای اصلی خودش یعنی خط هافبک بازی کند آنجا مثمر ثمرتر است.

پرسپولیس 6 بازیکن یک اخطاره دارد و دو کارته شدن در این دیدار میتواند کار تیم را برای بازی با پاختاکور سخت کند فکر نمی کنید پرسپولیس باید با احتیاط بازی کند؟

احتیاط درآسیا یعنی مرگ! پرسپولیس باید محکم و پرقدرت بازی کند تا با دست پر از میدان خارج شود. مطمئن باشید اگر بخواهند محتاط باشند تا به بازی بعد برسند این موضوع کار دست تیم می دهد.

بازیکن تاثیر گذار پرسپولیس در این دیدار چه کسی می تواند باشد؟
همه بازیکنان ازدرون دروازه تا نوک خط حمله تاثیر گذار و تعیین کننده هستند. اما بازیکنانی مثل ترابی، علیپور، نعمتی و سروش می توانند در دقایقی از بازی سرنوشت بازی را عوض کنند.

برکناری مربی الاهلی چقدر به پرسپولیس در این دیدار کمک می کند؟

همانقدر که برکناری فوساتی خوب است، می تواند خطرناک هم باشد. الان سخت می شود تفکر مربی جدید را تشخیص داد. از سوی دیگرهم برکناری سرمربی قبلی می تواند تیم را
به بحران برده و به لحاظ روحی روانی آماده نباشند و بازیکنان با تفکرات سرمربی جدید آشنا نیستند و همین در بازی با پرسپولیس برای آن ها مشکل ساز می شود. امیدوارم پرسپولیس بتواند با توجه به تمام شــرایط برنده این دیدار سخت باشد.

پرسپولیس در لیگ هم کار سختی دارد آیا می تواند به قهرمانی برسد؟

فشردگی بازی ها و دو دیدار حساس با تراکتور در تبریز و سپاهان در تهران کار پرسپولیس را برای سومین قهرمانی سخت کرده است. من فکر می کنم اگر پرسپولیس بعد از بازی با الاهلی که درتهران با سپاهان دارد، بتواند با کسب 3 امتیاز از زمین خارج شود گام بلندی برای قهرمانی برداشته است و می توان پرسپولیس را قهرمان دانست، چرا که آن موقع در تبریز تساوی هم مهم نیست.

4344