نماینده مجلس تبریز: فروزان درمعرض اتهام است/ تعلل دررسیدگی به پرونده سئوال برانگیزاست

نماینده مجلس تبریز: فروزان درمعرض اتهام است/ تعلل دررسیدگی به پرونده سئوال برانگیزاست

وبسایت رسمی فوتبالی- نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اراده‌ای در وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برای برخورد با تبانی و شرط‌بندی وجود ندارد، گفت: تعلل در رسیدگی به پرونده محسن فروزان سئوال برانگیز است.


به گزارش فوتبالی به نقل از مهر، احمد علیرضا بیگی به اتفاقات رخ داده در جریان بازی تراکتورسازی با پیکان واکنش نشان داد و از فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش خواست هرچه سریع‌تر تکلیف پرونده محسن فروزان را مشخص کنند.


مشروح گفتگوی بیگی در ادامه می‌آید:


 * چند روز پیش در نامه‌ای به وزیر ورزش خواهان رسیدگی به پرونده محسن فروزان شدید. آیا اتفاق جدیدی رخ داده است؟

‌‌- احمد علیرضا بیگی: وزارت ورزش در این موضوع تعلل کرده است. انتظار می‌رفت بعد از آن حادثه، پاسخ مناسبی به افکار عمومی داده شود. کسی که قبلاً چنین سابقه‌ای داشته، نمی توانسته در این سطح به فوتبال برگردد. از گذشته در وزارت ورزش هیأتی برای کشف تبانی یا شرط بندی وجود داشته است که می‌توانند در این باره اظهار نظر کنند. متأسفانه ماهیت این آدم‌ها همیشه مخفی مانده است.


* فکر می‌کنید این تعلل عمدی است؟

‌‌- برای ما عدم رسیدگی به این موضوع و تعلل آن سوال برانگیز است. همین تعلل بسترساز حوادث و اتفاقات ورزشگاه یادگار امام در بازی تراکتورسازی با پیکان شد. عدم پاسخگویی به افکار عمومی باعث بالا گرفتن تردیدها و سوءظن ها شد که آن مشکلات پیش آمد. مقصرش هم وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال است که استخوان لای زخم گذاشته اند و تردید ایجاد کرده اند.


* چرا فدراسیون فوتبال باید عمداً در چنین پرونده‌ای تعلل کند؟

- به هر حال اگر این اتفاقات بررسی و تخلفات احراز شود، نتیجه بازی ۳ بر صفر به سود تراکتورسازی می‌شود! برای همین مهندسی در نتایج لیگ دچار تغییر خواهد شد!


* منظورتان از مهندسی لیگ این است که از حالا قهرمان مشخص شده است؟!

- به هر حال ما داریم شائبه‌ها و جانب‌داری‌هایی را نسبت به استقلال و پرسپولیس احساس می‌کنیم. باوجود تاکید اصل ۴۴، مشخص نیست چرا این دو باشگاه واگذار نمی‌شوند. مشخص نیست منفعت چه کسانی مطرح است که استقلال و پرسپولیس خصوصی نمی‌شوند. آیا این موضوع ارتباطی با فساد گسترده در سازمان خصوصی دارد یا خیر. چرا باید هزینه‌های این دو باشگاه از جیب ۸۰ میلیون ایرانی واریز شود.


* همانطور که می‌دانید کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به محض کنار گذاشتن محسن فروزان، تحقیقاتش را در این پرونده آغاز کرد و هنوز ادامه دارد.

- این بررسی‌ها ضعیف است. کمیته اخلاق به فراخواندن مسئولان تراکتورسازی و محسن فروزان اکتفا کرده است در حالی که کمیته کارشناسی باید ورود کند. آیا این تعلل ارادی بوده است؟ چیزی که ما می‌دانیم این است که بررسی این پرونده کار پلیسی نمی‌خواهد و نیازی به ورود دستگاه‌های امنیتی نیست. با بازبینی فیلم و نظرات کارشناسی می‌توان به نتیجه رسید. مقررات فیفا هم همین را می‌گوید!


* اما محسن فروزان این اشتباهات را سهوی دانسته و اتهامات را رد کرده است.

- فروزان در معرض اتهام است و این رفتارش هم طبیعی است. کمیته رسیدگی باید جواب افکار عمومی را بدهد. کمتر پیش آمده بود در ورزشگاه یادگار امام با ماشین آبپاش با مردم برخورد شود.


* قبول دارید بخش زیادی از مشکلات تراکتورسازی به خاطر نحوه مدیریت محمدرضا زنوزی است؟

- زنوزی باید سعی کند شرایط را عادی کند. فاصله بین تیم و هواداران ضایعه بزرگی است. باید این حواشی جمع شود. وقتی فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش اراده‌ای برای حل مشکل نشان نمی‌دهند همین می‌شود. به نظر می‌رسد منافع جماعتی در میان است که شاهد تعلل هستیم.



9697