پیش بازی الاهلی عربستان - پرسپولیس ایران؛ پیش به سوی دَبِل سعودی!

پیش بازی الاهلی عربستان - پرسپولیس ایران؛ پیش به سوی دَبِل سعودی!

وب سایت رسمی فوتبالی- پرسپولیس در اولین بازی از دور برگشت مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 20 امشب (دوشنبه شب) در ورزشگاه آل‌مکتوب دبی به مصاف الاهلی خواهد رفت.  

به گزارش فوتبالی، پرسپولیسی‌ها که دو هفته قبل در بازی رفت در دوبی از الاهلی عربستان میزبانی کرده بودند توانستند با نمایشی منطقی و حساب شده حریف پر قدرت عربستانی را با گل‌های شجاع خلیل‌زاده و علی علیپور دو بر صفر شکست دهند تا ۴ امتیازی شده و با فراموشی نتایج ضعیف دو دیدار قبلی در این رقابت‌ها، شانس صعود را برای خود زنده نگه دارند.

پیش از بازی رفت برابر الاهلی شاگردان برانکو با تساوی یک بر یک برابر پاختاکور در ورزشگاه آزادی و در ادامه شکست یک بر صفر برابر السد قطر در دوحه فقط یک امتیازی بودند اما پیروزی با ارزش برابر الاهلی در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا، حالا پرسپولیس را امیدوار کرده تا پیروزی در بازی امشب، راه صعود را برای خود هموارتر کند و حتی مانند لیگ برتر به صدرنشینی در آسیا نیز سلام کنند.

پرسپولیس برای دیدار برابر الاهلی عربستان بازیکن محرومی ندارد اما گفته می شود ماریو بودیمیر به دلیل مصدومیت نمی‌تواندسرخپوشان را همراهی کند.ضمن اینکه شایان مصلح همچنان آسیب دیده است. البته چند روز پیش از این دیدار احمد نوراللهی هم با مصدومیت جزئی مواجه بود که مشکلی برای بازی امشب ندارد. در این بین  بشار رسن، ماریو بودیمیر، مهدی شیری، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده و مهدی ترابی نفراتی هستند که اگر در بازی امشب از داور کارت زرد بگیرند دیدار آینده پرسپولیس مقابل پاختاکور در ازبکستان را از دست خواهند داد.

اما الاهلی بعد از برکناری خورخه فوساتی سرمربی اروگوئه ای آن هم بعد از سه ماه کار، با سرمربی جدید به دیدار پرسپولیس می‌آید. یوسف عنبر سرمربی جدید الاهلی کارش را در این تیم با برد ۳ بر ۲ مقابل الوحده در لیگ عربستان آغاز کرد و امیدوار است نتیجه بازی آسیایی به همان اندازه مثبت باشد. 

در مورد برکناری فوساتی حرف و حدیث زیاد بود و برخی رسانه‌های عربستانی مدعی شدند مدیریت این باشگاه برای آینده این مربی در تیمش از بازیکنان خود نظرسنجی کرده و در نهایت اکثر بازیکنان الاهلی رای به برکناری سرمربی دادند تا دستیار اول او در بازی برگشت با پرسپولیس روی نیمکت عرب‌ها بنشیند. شرایط گروه D به شکلی است که هر 4 تیم حاضر شانس صعود از گروه را دارند اما نتایج امروز تا حد زیادی می‌تواند تعیین کننده باشد. از این‌رو الاهلی در مقابل پرسپولیس که بازی خانگی برای آنها محسوب می‌شود، چیزی برای از دست دادن ندارد و برای پیروزی به میدان خواهد آمد. نکته جالب اینکه فوساتی بعد از بازی رفت دو تیم، سطح بازیکنان پرسپولیس را به مراتب بالاتر از شاگردانش دانسته بود. 

پرسپولیس در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا، ۱۸ بار با تیمهای عربستانی دیدار داشته که همه چیز برابر است و حاصل این تقابلها ۶ برد، ۶ مساوی و ۶ شکست برای پرسپولیس بوده است.پرسپولیس هیچگاه مقابل الاهلی بازنده نبوده و در ۳ جدال با این تیم صاحب ۲ پیروزی و یک تساوی شده است. ضمن اینکه الاهلی هم برابر تیمهای ایرانی سابقه خوبی داشته و در ۱۹ بازی برابر این تیمها ۹ پیروزی، ۴ تساوی و ۶ شکست بدست آورده است.

داوران چینی قضاوت این دیدار را برعهده خواهند داشت. ضمن اینکه تیم‌های السد و پاختاکور دیگر تیم‌های  گروه D ساعت 20:30 امشب با یکدیگر در قطر مصاف خواهند داشت.

هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا

هفته اول از دور برگشت

الاهلی عربستان - پرسپولیس ایران

دونشبه 2 اردیبهشت 1398، ساعت 20:00

امارات، ورزشگاه آل مکتوم دبی

داور: ما نینگ  

بازی پیشین: پرسپولیس 2 - الاهلی صفر

رتبه دو تیم: الاهلی با 3 بازی و 3 امتیاز در رده چهارم و پرسپولیس با 3 بازی 4 امتیاز در رده سوم جدول قرار دارند. 

محروم: -
 

2526