رکورد دانی آلوز: بازیکن شاغل با بیشترین جامهای قهرمانی

رکورد دانی آلوز: بازیکن شاغل با بیشترین جامهای قهرمانی

سایت رسمی فوتبالی- دانی آلوز مدافع باتجربه و برزیلی دنیای فوتبال در هر تیمی که بازی کرده، توانسته چندین جام قهرمانی فتح کند. آلوس فوتبالیست حرفه ای شاغل در دنیای فوتبال است (دربین تمام بازیکنانی که درحال حاضر هنوز فوتبال بازی می کنند) که بیشترین جامهای قهرمانی را در ویترین افتخاراتش می بیند.

به گزارش فوتبالی، قبل از آنکه پاری سن ژرمن بازی امشبش در لیگ یک فرانسه مقابل موناکو را برگزار کند، با لغزش لیل مقابل تولوز، قهرمانی پاریسی ها در رقابتهای این فصل لوشامپیونه مسجل شد و بدین ترتیب دانی آلوس به سی و نهمین جام قهرمانی اش دست خواهد یافت.

آلوس 35 ساله درتمام تیمهایی که فوتبال بازی کرده، رد پایش را به جای گذاشته و همواره یکی از مهره های ارزشمند برای سرمربیانش بوده. او در طول سالهای حضورش در دو باشگاه اسپانیایی سویا و بارسلونا به 28 جام قهرمانی دست یافته و با باشگاه های اسپانیایی سه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، شش قهرمانی در لالیگا و دو جام یوفا را فتح کرده. بدین ترتیب این مدافع برزیلی28 جام از 39 جامی که در ویترین افتخاراتش می بیند را در طول سالهای حضورش در فوتبال اسپانیا به دست آورده.

این مدافع برزیلی در طول یک فصل حضورش دریوونتوس در فصل 17-2016 ، قهرمانی درسری آ و کوپا ایتالیا را با بینکونری تجربه کرد.


 آلوس از زمانی که به پاری سن ژرمن پیوسته هم با این تیم شش جام متعدد کسب کرده است (دو قهرمانی در لیگ فرانسه، یک جام حذفی فرانسه، دو سوپرکاپ فرانسه و یک جام لیگ). آلوس با پیراهن تیم ملی برزیل هم دو بارقهرمان جام کنفدراسیونها شده (درسالهای 2009 و2013) و جام قهرمانی جام جهانی زیر20 سال را هم به دست آورده.

رنکینگ بازیکنان با بیشترین جامهای قهرمانی

آلوس با این تعداد جامها، اساطیری مانند رایان گیگز (با کسب 36 جام قهرمانی درکارنامه ورزشی اش)، ویتور بایا با 35 جام قهرمانی، لیونل مسی با 33 جام قهرمانی، ژآوی و اینیستا با 32 جام قهرمانی، زلاتان ایبراهیموویچ و پیکه با 31 جام ، پله با 28 جام قهرمانی و کریستیانو رونالدو با 27 جام قهرمانی را پشت سرگذاشته است.

از سوی دیگر او مدافعی با بیشترین جامهای قهرمانی درتاریخ دنیای فوتبال است واز هم تیمی سابقش ماکسول که 37 جام قهرمانی را در ویترین افتخاراتش می بیند پیشی گرفته. کارلس پویول و پائولو مالدینی هرکدام با 26 جام، فرانکو بارزی با 23 جام و سرخیو راموس با 24 جام در رده های بعدی هستند.

6363