خداحافظی نوکمپ با شاهد انگشتی که مورینیو در چشم تیتو فرو کرد

خداحافظی نوکمپ با شاهد انگشتی که مورینیو در چشم تیتو فرو کرد

سایت رسمی فوتبالی- فرانسسک ساتورا، آقای سیبیلو و فردی که چهره اش در یکی از به یادماندنی ترین تصاویر بازیهای ال کلاسیکو یعنی لحظه ای که ژوزه مورینیو انگشتش را در چشم تیتو ویلانووا سرمربی فقید بارسلونا فرو کرده بود، بازنشسته شد

به گزارش فوتبالی آقای فرانسسک ساتورا، مرد شماره یک هماهنگی نیمکت ها، تونل رختکن و میکسد زون نوکمپ بعد از 41 سال فعالیت در نوکمپ بازنشسته شد و برای آخرین بار در بازی بارسلونا- رئال سوسیداد به انجام وظیفه پرداخت.

او در طول 41 سال اخیر در باشگاه نوکمپ به فعالیت می پرداخت و حالا که 70 ساله شده است بعد از خداحافظی با بازیکنان ، مربیان، کارمندان و خبرنگاران برای همیشه با این شغل خداحافظی کرد. این درحالی است که تنها یک ماه دیگر تا پایان رقابتهای این فصل باقی است و بارسا این شانس را دارد که با فتح سه جام فصل را به پایان ببرد اما آقای ساتورا دیگر توان و انرژی کافی را در خودش نمی دید که تا پایان فصل در کنار تیم بماند. سال گذشته هم او تا یک قدمی بازنشستگی پیش رفته بود ولی نزدیکانش او را متقاعد کردند تا در سمتش باقی بماند.

او در سال 1978 و با انتصاب جوزپ لوئیس نونیز در سمت ریاست بارسلونا، وارد باشگاه کاتالان شد و به خاطر تلاشهای فراوان و بی سرو صدایش در باشگاه حسابی محبوب بود.

در آگوست سال 2011 و در دنیای شبکه های مجازی او به شهرتی بین المللی دست یافت. چرا که شاهد صحنه ای استثنایی بود؛ حمله ژوزه مورینیو به عنوان سرمربی رئال مادرید به تیتو ویلانووا، سرمربی فقید بارسلونا .. دقیقا همان لحظه ای که مورینیو انگشتش را در چشم تیتو فرو برد، آقای ساتورا پشت سر این دونفر ایستاده بود و حضورش در کادر دوربین های عکاسان باعث شد تا او حسابی معروف شود و در شبکه های اجتماعی به او لقب «آقای شاهد» را دادند و حتی برخی ها هم او را «آقای سیبیل» نامیدند. حتی کار به جایی کشید که تی شرت هایی با چهره او چاپ شدند و او بیش از پیش مشهور شد. در همان دوره خیلی ازخبرنگاران از آقای ساتورا درخواست کردند تا با او مصاحبه کنند ولی او هرگز حاضر به مصاحبه کردن نشد.


6363