قلعه‎نویی: منتقدان سبک بازی سپاهان دشمنان من هستند

قلعه‎نویی: منتقدان سبک بازی سپاهان دشمنان من هستند

وبسایت رسمی فوتبالی - بخشهای مهم گفتگوی سایت ورزش سه با امیر قلعه‎نویی را برایتان انتخاب کردیم:

* خوشحالم که سپاهان در نیم فصل دوم هجومی ترین تیم است و فوتبال زیبایی بازی می کند. هر چند در بسیاری از بازی ها به حقمان نرسیدیم ولی خب ما فقط به دنبال پیاده کردن برنامه ها و اهداف تاکتیکی هستیم و امیدوارم بتوانیم 4 بازی باقی مانده هم بهتر از این بازی باشیم.

* آنهایی که از شیوه بازی سپاهان انتقاد می کنند دشمنان امیرقلعه نویی هستند که برای ما مهم نیستند. شما هر طور بازی کنید یک حرفی می زنند. بروید ببینید نماینده های ما در لیگ قهرمانان آسیا در هفته های اخیر چطور گل زده اند. هر سه نماینده را ببینید، من قبلا تبریک گفتم و بازهم تبریک می گویم به آنها؛ اما ببینید در لیگ قهرمانان آسیا چطور گل زدند.اتفاقا شجاع خلیل زاده هم برابر الاهلی با پرتاب اوت گل زد و گل زیبایی هم زد.بقیه گل نماینده های ما را هم آنالیز کنید.

* در سپاهان یکسری ساختار وجود دارد، تیمی که بسته شد بر اساس دلار 3 هزار تومان، در یک مقطعی دلار تا 20 هزار تومان هم رفت. جا دارد از آقای عظیمیان (مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه سپاهان) تشکر کنم که اگر سپاهان همچین جایگاهی امروز دارد یکی از علت هایش ایشان هستند و همچنین مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره است که متمم بودجه را در نظر گرفتند. می خواهم بگویم بودجه ما نسبت به سه تیم یک سوم است و خدا را شکر که با توضیحاتی که دادم توانستیم مدعی قهرمانی باشیم. سال های گذشته خوب نبوده است. 

*  منچستر بعد از فرگوسن نتوانسته شرایط عادی پیدا کند، آنها که نه مشکل بودجه دارند و نه مشکل زمین تمرین و نه ارز بالا و پایین می شود. حالا ببینید خدا چقدر سپاهان را دوست داشته است که امسال مدعی هستیم. 

* سال اول که من با استقلال قهرمان شدم، بودجه تیم یک میلیارد و 200 میلیون بود. همان سال یک تیم با 5 میلیارد نتوانست از لیگ یک به لیگ برتر صعود کند. سال هایی که استقلال بودیم شرایط خوب نبود ولی خدا را شکر الان وضعیت استقلال و پرسپولیس خوب است. 

* درباره بازی با پرسپولیس باید بگویم ما به هیچ چیز جز قشنگی فوتبال و مسائل داخل زمین فکر نمی کنیم. اگر بردیم خدا را شکر می کنیم و اگر باختیم هم تبریک می گوییم به حریف. مگر به استقلال نباختیم و تبریک گفتیم. مگر در تهران استقلال را نبردیم و تبریک گفتیم. این ها نشات گرفته از منش و بزرگی و رفتارهای پهلوانی است که فوتبال ما باید داشته باشد. اگر نه که از این برد و باخت ها زیاد است. حالا چه کسی بیاید و رکورد منصورخان را بشکند. چه کسی بیاید و رکورد علی پروین را بشکند. همه از رفتارهای این دو بزرگوار صحبت می کنند نه از جام ها. 

1984