فدراسیون هلند: لغو بازی آژاکس در لیگ برای جدال با تاتنهام

فدراسیون هلند: لغو بازی آژاکس در لیگ برای جدال با تاتنهام

سایت رسمی فوتبالی-  فدراسیون فوتبال هلند اعلام کرد که تمام بازیهای هفته یکی مانده به آخر لیگ هلند را به خاطر مصاف آژاکس مقابل تاتنهام در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا لغو کرده است. پیش از این قرار بود تا بازیهای این هفته لیگ اردویسیه در روز یکشنبه 28 آوریل، دو روز قبل از جدال آژاکس مقابل تاتنهام در روز30 آوریل برگزار شود. اما حالا مسئولان لیگ هلند اعلام کردند که برای آنکه آژاکسی ها بتوانند به بهترین نحو ممکن خود را برای جدال با تاتنهام آماده کنند، بازیهای این هفته لیگ هلند لغو خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، بدین ترتیب و با لغو بازیهای این هفته، آژاکسی ها قبل از رویارویی با تاتنهام 7 روز فرصت استراحت خواهند داشت و بدین ترتیب 4 روز بیشتر از شاگردان پوچتینو زمان خواهند داشت تا خودشان را برای این بازی سرنوشت ساز آماده کنند. تاتنهام قبل از رویارویی با آژاکس باید در روز شنبه 27 آوریل در لیگ برتر انگلیس مقابل وستهم به میدان برود.

قرار براین است که نه بازی هفته سی و سوم لیگ هلند که لغو شده است، در روز 15 ماه می برگزار شود. فدراسیون فوتبال هلند با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که قطعا تمام باشگاه های هلندی از این تصمیم راضی نخواهند بود و تاکید کرد که امکان راضی نگه داشتن همه طرفین مقدور نیست و البته حضور آژآکس در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به سود تمام فوتبال هلند خواهد بود.

آنها درعین حال تاکید کردند که در صورتی که این بازیها لغو نمی شد، بازیکنان آژاکس تنها دو روز زمان بین بازی شان در لیگ هلند با د گرافشاپ و بازی رفت مقابل تاتنهام می داشتند. آنها در عین حال اعلام کردند که این امکان وجود ندارد که فقط بازی آژاکس- د گرافشاپ را لغو کنند؛ چرا که این برخلاف قوانین لیگ هلند مبنی بر برگزاری همزمان تمام بازیهای دو هفته پایانی لیگ خواهد بود. 


درحال حاضر آژاکس و آیندهوون درکورس حساسی برای قهرمانی در لیگ هلند هستند و امتیازات هردو تیم با هم برابر است و د گرافشاپ برای فرار از سقوط می جنگد.

این اولین باری نیست که فدراسیون فوتبال هلند با اولویت دادن به بازیهای اروپایی آژاکس، دست به تغییر برنامه بازیهای لیگ می زند و قبل از بازی برگشت آژاکس مقابل رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا، بازی این تیم در لیگ هلند لغو شد تا آنها 4 روز بیشتر فرصت استراحت کردن داشته باشند. در نهایت آژاکس در آن بازی موفق شد تا با غلبه بررئال مادرید به دور بعدی لیگ قهرمانان اروپا (مرحله یک چهارم پایانی ) برسد.

درعین حال فدراسیون فوتبال هلند اعلام کرد که امکان تغییر تاریخ بازی فینال جام حذفی هلند که قرار است در روز 5 می میان دو تیم آژاکس و ویلم دوم برگزار شود، وجود ندارد. این بازی سه روز قبل از بازی برگشت مرحله نیمه نهایی آژاکس مقابل تاتنهام (درروز 8 می) برگزار خواهد شد.چرا که برای برگزاری این بازی، قراردادی با شهرداری روتردام، میزبان بازی فینال به امضا رسیده و مسئولان فدراسیون فوتبال هلند معتقدند که سه روز زمان بین بازی فینال جام حذفی و بازی آژاکس دردور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، برای بازیکنان این تیم کافی خواهد بود.

6363